Hei!
Jeg holder på med en tilbygging og har snart reist stenderstammen. Skulle trenge en arbeidsplattform på ca. 1,80m langs langveggene. En stender 45x120 duger bra. Så disse konsollene i en video fra Svenskt Trä. Det ser ut som man henger dem fra bjelkelaget utenpå en stender. Er det noen som vet hvor man kan kjøpe/leie? Hva kalles disse konsollene på byggspråk (søkord)? En person monterer konsoller på en trestamme. Konsollene er festet til horisontale bjelker, muligens for å bygge en arbeidsplattform.

Sist redigert:
A Andersistugan skrev:
Hei!
Jeg holder på med en tilbygging og har snart reist reisverket. Skulle trenge en arbeidsplattform på ca 1.80m langs langveggene. En regel 45x120 duger bra. Såg disse konsollene i en video fra Svenskt Trä. Det ser ut som man henger dem fra hammarbandet utenpå en regel. Er det noen som vet hvor man kan kjøpe/leie? Hva kalles disse konsollene på byggspråk (søkord)? [bilde]
Du kan spikre to regler mot reglene dine så det dannes en trekant, med spissen mot svillen. Vips, så har du en bærende konsoll. Som her i videoen:

Tusen takk for dette tipset!
Det svarer bra mot mine behov.👍

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.