Hei!
Jeg trenger og vil åpne opp kneveggen, ved skorsteinen, på loftet. Det trengs ikke hele veien, bare en passasje ved skorsteinen. Jeg er bekymret for at veggen er bærende og vet ikke hvordan jeg bør gjøre det. I de andre rommene er kneveggene helt åpne, bortsett fra en garderobe. Huset er ca 200 år gammelt. Se bilder. Takk!

• Rom med murvegg, hylle med spill og bokser, og teppe på gulvet. Hvit dør til venstre og lys farget vegg ved siden av murveggen.
  • En trapp med hvitt rekkverk og dekorasjoner på veggen. To hyller med bilderammer og glassflasker. Veggen ser ut som en del av et loftsrom.
  • Rom med rød vegg, to røde stoler, hvite plastbokser og esker, rødt teppe, ved et vindu med blomsterpotte og småbord.
  • Rødt trehus med pipe, omringet av trær. Blå sirkel markerer området ved pipen hvor det er planlagt endringer. Husets alder er ca 200 år.
Hei, og velkommen..

Det er litt vanskelig å forstå hva du mener..
Er det en luke? Dør? Mer nøyaktig hvor?
Hva skal gjøres?

Det er en passasje i den hvite veggen ved murpipa på det første bildet. Så murpipa blir frilagt. En passasje så man eventuelt kan ha et lite lagerrom bak resten av veggen.

Det er jo alltid vanskelig å vite hva som finnes bak veggene i gamle hus..
Har du noen innsikt i hvordan huset har vært oppbygd i andre deler? Plankvegg?
Ellers er det vel bare å sette en sag i platen og ta bort en bit og se etter..

GoForIt GoForIt skrev:
Det er jo alltid vanskelig å vite hva som finnes bak veggene i gamle hus..
Har du noen innsikt i hvordan huset har vært bygget opp i andre deler? Plankvegg?
Ellers er det vel bare å sette en sag i platen og fjerne en bit og se etter..
Jeg tror det er plankvegg. På denne veggen kan det være plankvegg med type masonittplate eller lignende på. Tør jeg sage et hull?

Ja, finnes det ingen tegning av husets konstruksjon, så finnes det nok ingen annen vei.
Er det en plankevegg, så kan den kanskje avveksles med en bjelke av noe slag.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.