Skal sette inn et vindu i maskinhallen, vinduet er 2m bredt og 1m høyt.
Vurderer plasseringen av limtresøylen.
For enkelhets skyld vil jeg plassere limtreet over vinduet i stedet for øverst under hammerbåndet, for veggen er 5m høy.
Skal jeg kanskje ha dobbel limtre på 56x225mm ved siden av hverandre for å få mer anleggsflate for de 3 veggstenderne 45x170 som skal stå oppå? Helst vil man jo at hele stenderen skal stå på noe. Kanskje supplere med vinkeljern?
Hallen er 12x14m.
Veggen er stendret 45x170 CC60cm, takstolene er CC120cm, doble hammerbånd 45x170, 1 takstol havner over vinduet.
Det vil si at det blir 3 stående veggstendere på limtreet. Limtreet skal deretter stå på doble 45x170 i hver ende.
Kan du ikke felle inn limtrebjelken i de stående stenderne og så skru dem inn i bjelken? Da får du dem festet ordentlig og de støtter på bjelken og du kan fortsatt sette kledningsmateriale på stenderne?
Så gjør du det samme på opplaget, de to stolpene bjelken ligger på.
Jeg antar at du har regnet på at en 56x225 skal være nok for å støtte konstruksjonen.
Kan du ikke felle inn limtrebjelken i stående reglene og så skru dem inn i bjelken? Da får du dem festet ordentlig og de støtter på bjelken, og du kan fortsatt sette kledningsmateriale på reglene?
Så gjør du det samme på opplaget, de to stolpene bjelken ligger på.
Jeg antar at du har regnet på at en 56x225 skal være nok til å støtte stenderverket.
Ja det var omtrent slik det løste seg, takk for tipsene.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.