Jeg har forsøkt å finne en skyvedør som ville passe til et lager under trappen. Dørens mål blir ca. 226x86 cm.
Jeg kan lage en åpning som er ca. 30 mm bred hvor døren kan gli inn derav problemet med å finne noe som fungerer...

Min tanke nå er at jeg skjærer til en 16mm MDF plate og limer på et 4mm tykt speil på den. Så legger jeg en aluminium U-profil rundt som ramme som jeg også fester skyvedørsbeslagene i på øvre kant...

Så spørsmålet da, vil en U-profil fylt med et eller annet limstoff (silikon?) holde?
Alternativt kan jeg også dra inn korte skruer, 4x15 mm, gjennom aluminiumsprofilen inn i MDF platen.

En konstruksjon som vil fungere?

Borr hull i platen der du trykker inn en mutter før du setter opp speilet, så kan du kjøre metrisk gjenge til hjulbeslaget. Da kan du også ha mutter i overkanten av bladet for fremtidig justering.

• Liker
anders07
  • Laddar…
Akkurat, det, smart. Det er faktisk M8 gjenge på beslagene jeg har...

Du kan ikke tenke deg noe lettere enn MDF plate?

protte

Tja, jo, men baksiden blir synlig inn mot treningsstudioet (som er inne i lageret) så jeg tenkte bare male den hvit...

Hva slags lim kan man lime speil mot MDF som er hurtigherdende?

Henter jeg speil (4 mm) hos glassmester uten emballasje får jeg det 800 kr billigere. Tenkte om jeg tar med MDF-platen og limer på speilet direkte hos glassmesteren så har jeg jo en stabil og bra emballasje...

Blir ikke 16 mm MDF pluss 4 mm speil urimelig tungt?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.