skal bestille tømmer til terrasse i dagene og sitter og skisserer på hvordan vi skal legge den i henhold til bildet.
Steinene er plassert med CC 60, bjelkelag blir 145x45.

Å la bjelken gå ut over den siste steinen i henhold til bildet kan jo ikke være noe problem eller hva? Men hvor langt ville dere si er maks den kan ligge ut over den siste steinen?

Hvis vi skulle ønske å utvide terrassen litt forbi steinraden (til venstre i bildet) blir det jo mer komplisert. Tips for det? Er det å legge flere steiner som gjelder og en til bjelkelag? Eller kan jeg bygge ut med bjelker? Vi snakker kanskje maks 30cm som vi ønsker å utvide. Hva tror dere?

Så vurderer vi om vi skal kjøpe 120 eller 145 terrassebord. Terrassen blir litt over 70m2 (6x12m)
Mange sier at 145 er finere på litt større terrasse, men jeg vet ikke. Hvis noen har litt sammenligningsbilder hadde det vært flott :)
Konstruksjon av terrasse med tredekke lagt over bjelkelag og steiner. Viser planlagt utvidelse og overheng av bærbjelke over siste stein.

en til spørsmål,
selgeren på byggevarehuset anbefalte å kappe alle terrassebordene 5cm i hver ende(minst) for å få penest resultat.
Dette siden det i endene gjerne blir stygt om det ikke allerede er det fra starten ifølge ham.

Hva tror dere om det? Neppe noe han sa for å selge mer terrassebord men har ikke hørt andre kappe bort endene. Blir det penere er jeg imidlertid villig til å bruke tid på dette.

Har 145x34. Skulle ikke ønske å ha mindre. Helst enda bredere.

Alle kapper endene så man får fine snitt.

LinusW LinusW skrev:
et spørsmål til,
selgeren på byggvarehuset anbefalte å kappe alle terrassebordene 5cm i hver ende(minst) for å få penest resultat.
Dette fordi det i endene gjerne blir stygt om det ikke allerede er det fra begynnelsen ifølge ham.

Hva tror dere om det? Neppe noe han sa for å selge mer terrassebord, men har ikke hørt andre kappe av endene. Blir det penere er jeg imidlertid villig til å bruke tid på dette.
https://www.byggahus.se/forum/threa...r-foer-montering-av-trall-alla-moment.337158/

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.