Vi vil kappe trappen og sette en overliggende på, og jeg finner ingenting i originaltegningene... er stolpen lengst ut bærende? Er en bærende vegg 2 m fra trappen. Den stolpen er tykkere enn alle andre spiler.

• Trepillar i en trapp, med en tykkere stolpe i hjørnet, sett i interiørmiljø.
  • En trestolpe del av en trapp, tykkere enn resten av spjelene, festet til taket. Spørsmål om den er bærende.
En til

• En tretrappet trapp med trehus.
  • Liker
Husgubbe
  • Laddar…
En til

Den har ingen bærende funksjon!
Årsaken til at den er kraftigere enn sine naboer er at det blir en stolpe man ofte tar tak i.

Spalieren er bærende for det ytre hjørnet av trappens repos (kan erstattes av en stolpe), men det er alt.

J justusandersson skrev:
Spaljeren er bærende for det ytre hjørnet av trappens hvileplan (kan erstattes av en stolpe), men det er alt.
kan man kutte sånn?

Slik

• Uppe trapp, med trepanelspiler på siden, der en del av trappen er markert med en rød linje.
S Spikrätaren skrev:
Den har ingen bærende funksjon!
Årsaken til at den er kraftigere enn sine naboer kommer av at det blir en stolpe man ofte tar tak i.
er du sikker? :)

Noe må bære opp det gulmarkerte punktet.
En tretrapp med vertikale støttebjelker, hvor en gul sirkel markerer et punkt som trenger støtte.

J justusandersson skrev:
Noe må bære opp den gulmarkerte punktet.
[bilde]
så det går ikke å kappe så som jeg har tegnet? Mange på gaten har gjort så men det betyr ikke at det er riktig :/

A Amaryllis92 skrev:
Såhär
Det går fint å kappe som dere har tenkt!

I prinsippet bør det gå.

A
J justusandersson skrev:
Noe må bære opp det gulmarkerte punktet.
[bilde]
Hva bærer opp det punktet i dag mener du, annet enn espalieret om det er skrudd i planet?

Blir kjempeforvirret, skal jeg tørre å kappe den eller ikke?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.