ADVARSEL,
Må dessverre fraråde dere fra å kjøpe Byggmax Takfarge!
Gjorde en gigantisk feil da jeg kjøpte deres takfarge, taket er fortsatt flekkete etter to strøk.

For større malearbeid, kjøp maling fra merkeleverandørene. Unngå lavpris og kjedens eget merke.

• Liker
Duttarmajster
  • Laddar…
Alcro RF, det eneste man trenger å bruke.

• Liker
harrry og 1 annen
  • Laddar…
Takmaling for innendørs?
Pleier å kjøpe Biltema fungerer helt utmerket.
Det mener jeg er lavpris, så lavt man nesten kan komme ;)

• Liker
Villaharmoni og 1 annen
  • Laddar…
MultiMan
Fullstendig meningsløs advarsel uten mer detaljer.

• Liker
Tore Breivik og 12 andre
  • Laddar…
TS har gått glipp av at man må male flekker med sperrefarge (oljefarge) før man begynner med dekkfargen, har mer med TS litt dårligere forkunnskaper å gjøre enn med Byggmax..;)

• Liker
MIEL78 og 5 andre
  • Laddar…
Du har glemt å vaske taket med målaretvätt!;)
Har man røykt eller laget mat og matos har kommet inn i rommet så er det kjørt, du kan male 4-5 ganger og fettet og nikotin trenger gjennom malingen.
Det er bare på nye gipsplater man kan male direkte uten å vaske.

• Liker
Thomas S Eiselberg og 1 annen
  • Laddar…
MultiMan
Dere som gir en mengde forslag, vi vet ikke engang om det gjelder yttertak eller innertak.

• Liker
Mats-S og 2 andre
  • Laddar…
Jeg malte takfarge fra midun/byggmax i en rask oppussing for noe år siden. Fargen var utrolig vannaktig og løste opp sparklet (ja, fargen var omrørt) Det var bare å gjøre om og gjøre riktig med merkevareprodukt i stedet!

Om jeg antar at det gjelder hvit farge for innertak, så er jeg enig. Byggmax hadde tre forskjellige prisklasser å velge mellom. Jeg kjøpte den billigste og fikk ikke et bra resultat. Det var stripete og flammete etter 3 strøk med rulle. Kjøpte den mellomdyre fargen etterpå. Den var mye bedre!

Kunnskap er en bra start når det gjelder underlag osv, men jeg har brukt byggmax lettsparkel i mange år, sikkert mer enn 100 tiolitersbøtter og det er helt flott til en pris som er en fjerdedel av merkeprodukter! MEN det er ALDRI SIKKERT å kjøpe slikt i lavprisbutikker da de plutselig bytter leverandør og det blir helt søppel! Kjøper man i fine butikken får du det du betaler for! Tipset er altså at om du gjør en liten jobb, så kjøp pålitelig, er det mange bøtter kan lavpris være like bra som fire fem ganger dyrere men man må alltid teste først, og om biltema mm selger noe som er toppkvalitet så er det ikke sikkert at det er samme kvalitet et år senere!

• Liker
Bästerortarn og 3 andre
  • Laddar…
S Swedishdecorater skrev:
ADVARSEL,
Må dessverre råde dere fra å kjøpe Byggmax Takfarge!
Gjorde en gigantisk feil da jeg kjøpte deres takmaling, taket er fortsatt flekkete etter to strøk.
Kan jo også være en uerfaren "maler" som legger på for lite maling, eller egentlig ruller ut malingen på for stort område før neste dypp.

• Liker
mikael_sten
  • Laddar…
Vaske taket med malervask først? Allerede der burde dere innse at dere bruker en dårlig maling.

Jeg forundres over folk som gidder å prøve å spare penger på maling. Spesielt etter jeg leste her hvor bra Biltema veggmaling er her på forumet. (Kunne nesten malt med vann og fått samme effekt)

Kjøp en merkesmaling ... kostnaden ekstra mot billig maling sparer man igjen på all hodebry man unngår.

• Liker
etompau
  • Laddar…
Niklasloow Niklasloow skrev:
Vaske taket med malervask først? Allerede der burde dere innse at dere bruker en dårlig maling.

Jeg forbauses over mennesker som orker å prøve å spare penger på maling. Spesielt etter jeg leste her hvor bra Biltema veggmaling er her på forumet. (Kunne nesten malt med vann og fått samme effekt)

Kjøp en merkevare maling ... kostnaden ekstra mot billig maling sparer man igjen på all hodebry man slipper.
I et gammelt kjøkken med blankt tak ville jeg alltid vasket taket, selv om jeg skal male med proffmaling...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.