Hei! Jeg trenger å sage et hull i et skap som kun er 29 cm bredt. Hullet skal være for å sette inn en ventilasjon. Så trenger å sage et hull på ca 15x15 cm på høyre side av skapet. Men skapet er kun 29 cm bredt og hullet må være i midten på den høyre siden. Legger ved bilde av skapet.
Hvilket verktøy trenger jeg? Er det mulig å vri bladet med et multiverktøy eller finnes det noen håndsag som kan brukes for det formålet?
Takknemlig for alle slags tips.
Hvilket verktøy trenger jeg? Er det mulig å vri bladet med et multiverktøy eller finnes det noen håndsag som kan brukes for det formålet?
Takknemlig for alle slags tips.
Om det ikke funker så finnes det blader til multimaskiner som er vinklet i 90 grader.
Men før det kan du bore i vinkel langs med linjen, begynne med en tynn drill og så forbinder du hullene med en grovere, så får du et hull med litt ujevn kant. Vil du ha det jevnt så spar litt mer materiale og rasp/slip jevnt. Men jeg gjetter at det viktige er at hullet ikke er for stort og ikke hvordan det ser ut.
Å kjøpe en multimaskin vil du ikke angre uansett.
Men før det kan du bore i vinkel langs med linjen, begynne med en tynn drill og så forbinder du hullene med en grovere, så får du et hull med litt ujevn kant. Vil du ha det jevnt så spar litt mer materiale og rasp/slip jevnt. Men jeg gjetter at det viktige er at hullet ikke er for stort og ikke hvordan det ser ut.
Å kjøpe en multimaskin vil du ikke angre uansett.
Kjempeflott info! Tusen takkZ z_bumbi skrev:Om det ikke funker så finnes det blader til multimaskiner som er vinklet i 90 grader.
Men før det kan du bore i vinkel langs med linjen, starte med en tynn bor og så forbinde hullene med en grovere, så får du et hull med litt ujevn kant. Vil du ha det jevnt så spar litt mer materiale og raspe/slip jevnt. Men jeg gjetter at det viktige er at hullet ikke er for stort og ikke hvordan det ser ut.
Å kjøpe en multimaskin kommer du ikke til å angre på uansett
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Val av llvp för begränsat utrymme
Värmepumpar -
Vilket sågblad för plywood/plyfa?
Verktyg & Maskiner -
Fönsterbyten blev till mardrömssituation för husägare på Gotland
Artikelkommentarer -
Avloppstillsyn, vad har fastighetsägaren för skyldigheter?
Juridik -
Varför konstant spolning från filtertank? (nya husägare med brunn)
Vatten & Avlopp