1.808 lest ·
9 svar
2k lest
9 svar
Bærende vegg - hvordan vet jeg når jeg har kommet til bærende stolpen/veggen?
Hei,
Holder på å rive en vegg for å åpne opp mellom gangen og stuen. Hvordan vet jeg når jeg har kommet til den bærende stolpen/veggen? Har jeg allerede revet for mye?
Ifølge tegningen skulle en del av veggen vært 90 cm fra starten men den forrige eieren valgte å gjøre veggen hel, og det er det jeg holder på å rive så det blir likt tegningen.
Holder på å rive en vegg for å åpne opp mellom gangen og stuen. Hvordan vet jeg når jeg har kommet til den bærende stolpen/veggen? Har jeg allerede revet for mye?
Ifølge tegningen skulle en del av veggen vært 90 cm fra starten men den forrige eieren valgte å gjøre veggen hel, og det er det jeg holder på å rive så det blir likt tegningen.
vet ikke om jeg forsto spørsmålet ditt riktig men der det står synlig bjelke i tegningen er åpningen i dag mellom stuen og hallen. Der det står ”vegg H=0,9m” var før i dag en hel vegg, ikke 90 cm, men jeg vil at det skal bli 90 cm sånn som det står i tegningen, og derfor holder jeg på å rive den. Mitt spørsmål er hvor mange stolper kan jeg kappe til jeg treffer den bærende delen ifølge tegningen?K Kane skrev:
Dessverre har jeg ingen seksjonstegning.
Beste svar
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 177 innlegg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46.177 innlegg
Har du målt på tegningen hvor lang den stiplede veggen i hjørnet er henholdsvis fra hjørnet og til den andre siden av åpningen?Arvida skrev:
De to målene gir jo hvor stor del av strekningen som var tenkt å være hel vegg fra starten. Så er det bare å måle strekningen i virkeligheten også.
Klikk her for å svare