Ja, inn med fugeskum, la tørke, skrap bort 10-15 mm og reparer md Gipsbruk + sparkel.

• Liker
Minonsson
  • Laddar…

Beste svar

Fugeskum fungerer nok bra rent holdbarhetsmessig. Går an å skjære av og sparkle på o s v
MEN se opp med at det sveller. Det kan presse ut veggen og bule den

• Liker
Minonsson
  • Laddar…
Fungerer kanon!

• Liker
Minonsson
  • Laddar…
Er det en innervegg? Jeg ville skjære til en bit obf eller annet plate materiale, lirke den inn slik at den havner bak den eksisterende gipsplaten og enten lime med smeltelim eller feste med gipsskruer. Deretter sparkle opp med gips eller noe annet som kan bygges opp til 12mm. Ytterst et lag vanlig veggsparkel når hele overflaten skal sparkles.

Fugeskum er ikke særlig greit å jobbe med, sveller ukontrollert og vanskelig å få bort fra overflater hvor man ikke vil ha det.

• Liker
Minonsson og 1 annen
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Synes denne fremgangsmåten ser smidig ut;
[lenke]
Så smidig ut. Spørsmålet er hvor stabilt det blir med bare sparkel som festemasse. Jeg ville ha prøvd med noe som stabiliserer innover.

richardtenggren
A anis16 skrev:
Så smidig ut. Spørsmålet er hvor stabilt det blir med bare sparkel som festemasse. Jeg ville prøvd med noe som stabiliserer innover.
Jeg vet ikke, men jeg tenker at skjøtestriper festes jo kun i sparkel, de ser ut til å sitte godt for å fylle sin funksjon.

Akkurat gipsplaten er vel å se som en sandwichkonstruksjon der pappen er sterk i platens plan, så det blir jo ingen forskjell her, annet enn at det nå henger på festingen med sparkel og at det blir en lokal svekkelse vinkelrett mot platen.
Men det er bare mine tanker :)

M Naveen Menon skrev:
Jeg har som fogskum og tenkte å bruke den for som rask løsning for et stort hull i gipsveggen som dette på bildet. Hva synes dere om den ideen?

Takk på forhånd
Slik gjør man: Skjær til hullet så det blir firkantet, skru fast kryssfinerbiter eller lignende - de festes i gipsen. Skjær til en gipsbit som skrus i kryssfineret.

• Liker
Minonsson og 1 annen
  • Laddar…
Noen ganger funker det å teste ting med fugeskum antar jeg. Glemte å dele resultatet. Takk for alles svar. Veldig verdsatt.

• Bildekollasj av en vegg før og etter reparasjon med fugeskum, inkludert nærbilder av skadene og skum på mønstret overflate.
  • Liker
Flöjten5 og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.