Hei!

Holder på med å renovere leiligheten min, og skulle fjerne gulvplankene. Da jeg skulle dra listen som satt der, fulgte den pussede veggen/gipsveggen med, og som dere ser på bildene har det blitt ganske store hull som jeg tror ikke kan sparkles over. Det enkleste ville vært å sette gipsplater fra tak til gulv, men kanten mellom vegg og tak er avrundet, så det går ikke like enkelt det heller.

Nå lurer jeg på om dere vet hvordan man gjør dette, har dere tips om hvordan man kan fikse dette? Har dere tips om noen eventuelt murer som kan fikse dette (skåne)?

• Hål i vägg med rör ovanför, trasigt puts och gipsskivor som lossnat, brädor och byggrester ligger på golvet i en renoveringsmiljö.
  • Hjørne av rom med skadet gipsvegg og synlige hull ved gulvlisten, omgitt av avflassende maling og bygningsrester på gulvet.
  • Veggen med store sprekker og avskallet puss, eksponerte treplanker og murrester på gulvet, ved siden av hvite rør montert på veggen.
  • Veggen har store hull og avskallet puss etter at gulvlisten ble fjernet, med murstein synlig og deler av gulvet dekket av murrester.

Beste svar

Det der fikser du selv med gipsstukk. Søk her i forumet på "gipsstukk" eller "gipsbruk", så finner du flere tråder.

Z ZipLock skrev:
Det der fikser du selv med gipsfiller. Søk her i forumet på "gipsfiller" eller "gipsbruk", så finner du flere tråder.
Jepp. Kjøpte filler i stedet og blandet, prøvde i et lite hjørne for å se om det blir bra og kan gjøre det eller ansette noen!

• Vegg med ny påført puss i et hjørne, blandet og testet for å vurdere utseende og kvalitet. Byggeprosjekt på gang.
  • Kroken av et rom under renovering, ny påført puss på veggen over et delvis nedbrutt gulv av stein og tre.
Gips puss er jo litt enklere å håndtere med det der ser helt ok ut. Det er bra å fukte opp underlaget litt med en blomstersprøyte først.
Tenk på at pussmørtel/gips puss ikke går an å slipe, så du ikke bygger på for mye!

Presis snåle heller litt og avslutte med vanlig finspackel.

anders07 anders07 skrev:
Gipsputs er jo litt enklere å håndtere men det der ser helt ok ut. Det er bra å fukte opp underlaget litt med en blomsterflaske først.
Tenk på at pussmørtel/gipsputs ikke kan slipes, så du ikke bygger på for mye!
useless useless skrev:
Akkurat, vær heller litt sparsommelig og avslutt med vanlig finsparkel.
Akkurat så tenkte jeg også. Pusset litt for lite, og så skal jeg sparkle over siden man kan slipe sparkel. Skal sjekke i dag når den har tørket om den sitter bra eller ikke.

J
Tenk på at om det er kalkpuss så skal du ikke ha sement eller kc (kalksement) men bare kalkpuss, best tror jeg det vanlige er, ikke hydraulisk. Gipspuss funker nok også...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.