B
b8q
20 807
Poäng
10 656
Medlem i
47
Startade trådar
2 jul 2009
Senast aktiv
Intressen: Blev med villa 2009. Huset är byggt -43 och det jag hunnit med hittills är omdränering, grävt ur halva källaren och bytt stammar, lagt golvvärme och klinkers, byggt två badrum och renoverat köket. 2021 uppgraderades fastigheten med en ny och större friggebod.
Se mer
Aktivitet
-
Senast online:Spanar in flödet
-
Bb8q svarade i tråden Hur fästa armeringsnät.Vattenfyll golvvärmeslangarna före gjutning, så har de bara en bråkdel av sin flytförmåga.
-
Bb8q svarade i tråden Felaktig indelning av bostäder i radhuskomplex?.Om radhuslängan ligger på en enda fastighet (vilket jag antar eftersom det är en BRF) så är det rimligt att det är en enda byggnadskropp.
-
Bb8q svarade i tråden Humorhörnan ....
-
Bb8q svarade i tråden Hur kör folk i landet och andra erfarenheter.Många rattfyllerister runt Arlanda annars…
-
Bb8q svarade i tråden Husdrömmar med feng shui, currylinjer och dyra markarbeten.Jag skrev ”eller”, alltså ett möjligt alternativ. Det är knappast att förlöjliga eller fullständigt slå ifrån sig, enligt min mening.
-
Bb8q svarade i tråden Humorhörnan ....Pink (rosa) är ju en färg, så det blir självklart kulörtvätt.
-
Bb8q svarade i tråden Husdrömmar med feng shui, currylinjer och dyra markarbeten.Eller så har du lite luftdrag mellan rummen, vilket blir tydligast i dörröppningarna…
-
Bb8q gillade Dilatos inlägg i tråden Varning - entreprenör byggde en 200kvm villa på fel fastighet (min).Så hitta har fel uppgifter eller är det frågan om folkbokföringsbrott?
-
Bb8q svarade i tråden Husdrömmar med feng shui, currylinjer och dyra markarbeten.Själv skulle jag oroa mig mer över att ha huset i en sänka än över eventuella Curry-kryss i sovrummet. Sängen kan man ju alltid flytta...
-
Bb8q svarade i tråden Varning - entreprenör byggde en 200kvm villa på fel fastighet (min).Nej, normalt väljer byggherren vilken mätningsfirma hen ska anlita. Det KAN vara kommunens Mätningsingenjörer, men minst lika ofta en...
-
Bb8q svarade i tråden Ändra i detaljplan?.Follow the money. Vem äger marken och kan tänkas vilja dra igång en planprocess för att kunna stycka av ett par tomter och tjäna några...
-
Bb8q svarade i tråden HJÄLP! Är detta hussvamp eller skadedjur?!.Jag är ingen expert, men det ser mer ut som röta än hussvamp.
-
Bb8q svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.De är väldigt praktiska, direkt från parkeringen och in i sjukhushissen.
-
BGAAAAAAHHHHHH för varje gång man utsätts för inlånade konsultmellanchefspowerpointfikonord som supportera och managera.
-
Bb8q svarade i tråden Humorhörnan ....Till och med före säkerhetskontrollen skulle jag föreslå…
-
Bb8q svarade i tråden Hur gör vi för att flytta en lyktstople?.Ja, det är inte ovanligt. Räkna med att bara få flytta den ett fåtal meter, annars kommer ljusbilden på gatan bli försämrad (för stort...
-
Bb8q svarade i tråden Varning - entreprenör byggde en 200kvm villa på fel fastighet (min).Rimlig tanke. Det är ju också en hel del markarbeten (avlopp mm) som ska utföras innan huset börjar byggas, så att ingen märkt något...
-
Bb8q svarade i tråden Humorhörnan ....Impotens: - När Jordens dragningskraft är större än kvinnans.
-
BAha. Jag såg en lustig hatt och tänkte att påven såg lite annorlunda ut än han brukar.
-
BHär hade ett vettigt bolag ärat garantin, gett dem en ny maskin och ställt fram den trasiga maskinen som reklam för hur länge deras...
-
Bb8q svarade i tråden Hur kör folk i landet och andra erfarenheter.Rätt törstig bil.
-
Bb8q svarade i tråden Hur täta takpapp kring genomgående bult?.Sen är ju frågan om fukten verkligen beror på ett läckage eller om det är kondens pga köldbryggan som bultarna utgör. Då kan du täta dig...
-
Bb8q svarade i tråden Vet ni någon firma i Stockholmstrakten som kan byta tyg på klassisk fjädrande rullgardin?.Rullgardin från Rollodin anlände igår och monterades idag. Blir perfekt innan vårsolen sätter in!
-
BGoCs inlägg i tråden Vet ni någon firma i Stockholmstrakten som kan byta tyg på klassisk fjädrande rullgardin? markerades som bästa svar.Varför inte köpa en med fjäder. google är din vän...
-
BGrattis på namnsdagen! /Höghus
Bilder
Visa mer

b8q har laddat upp 716 bilder.
Allmän info
- Från
- Stockholms län
- Kön
- Man
- Sysselsättning
- civilingenjör