P
patriklarsson
1 613
Poäng
1 372
Medlem i
32
Startade trådar
25 mar 2008
Senast aktiv
Gillar motor, sex, drugs & rock'n'roll!
Se mer
Aktivitet
-
Senast online:
-
Ppatriklarsson svarade i tråden Ej beställt sotning, fick faktura ändå.Med tanke på hur lite jag eldar och att sotarna säger att de knappt ser någon sot i kanalen, (jag har rostfri slang i skorsten), kanske...
-
Ppatriklarsson svarade i tråden Ej beställt sotning, fick faktura ändå.Vad jag läste tidigare söker man dispens för att få sota fysiskt själv och för då en egen journal, men din anlitade sotare kanske för...
-
Ppatriklarsson svarade i tråden Ej beställt sotning, fick faktura ändå.Ok, har du då en dispens för egensotning?
-
Ppatriklarsson svarade i tråden Ej beställt sotning, fick faktura ändå.Det står lite kryptiskt: "En öppen spis ska normalt sett kontrolleras vart 3:e år. Eldar du vid några enstaka tillfällen per år ska...
-
Ppatriklarsson svarade i tråden Ej beställt sotning, fick faktura ändå.Behöver du då föra en journal och rapporta till din kommun? Eller hur förmedlas detta? Eftersom jag är nöjd med min sotare har jag...
-
Ppatriklarsson svarade i tråden Ej beställt sotning, fick faktura ändå.Där jag bor, föreslog sotaren själv sist att förlänga sotning från varje år till var tredje, då de såg att jag eldat lite sedan förra...
-
Ppatriklarsson svarade i tråden Ej beställt sotning, fick faktura ändå.De har en skyldighet att göra det, då det ingår i deras uppdrag med återkommande löpande kontroll. De tar betalt i efterhand, vill man...
-
Ppatriklarsson svarade i tråden Ej beställt sotning, fick faktura ändå.Det finns flera sotare i större kommuner, ofta håller de på med annan verksamhet också, sen slåss de väl om upphandlingarna, men något...
-
Ppatriklarsson svarade i tråden Ej beställt sotning, fick faktura ändå.De måste inte göra det, men de flesta är nog inte intresserade av att ta in en annan aktör eller söka dispens. Möjligen om man har...
-
Ppatriklarsson svarade i tråden Ej beställt sotning, fick faktura ändå.Det beror på deras avtal med kommun. Jag vet sotare som tappat avtal åt konkurrenter 30mil bort som öppnar upp nya kontor och flyttar...
-
Ppatriklarsson svarade i tråden Ej beställt sotning, fick faktura ändå.En vägledande dom i HD skulle möjligen kunna leda till ett förbud mot bomkörningar för kommuns UE sotare, men det är inte för övriga...
-
Ppatriklarsson svarade i tråden Ej beställt sotning, fick faktura ändå.Miljöbalken. "Fastighetsägaren kan befrias från skyldigheten att lämna avfall och sådan dispens ges om fastigheten kan anses vara...
-
Ppatriklarsson svarade i tråden Ej beställt sotning, fick faktura ändå.Jag tror näst intill alla betalar bomkörning, för misstag de själva begått. Fortf ingen info om dina erfarenheter vad gäller jurist och...
-
Ppatriklarsson svarade i tråden Ej beställt sotning, fick faktura ändå.Jag har ju frågat dig ett flertal ggr om din erfarenhet, men du svarar inte. Då övergår det i teorier, eller som du vill kalla det...
-
Ppatriklarsson svarade i tråden Ej beställt sotning, fick faktura ändå.Vad menar du med nej? Det är så det fungerar i de flesta av Sveriges kommuner så utveckla gärna. Precis som jag tidigare skrev handlar...
-
Ppatriklarsson svarade i tråden Ej beställt sotning, fick faktura ändå.När du införskaffar en bostad med anmäld eldstad eller själv installerar en eldstad och börjar nyttja denna ingår du ett avtal med din...
-
Ppatriklarsson svarade i tråden Ej beställt sotning, fick faktura ändå.Jag har redan erkänt att jag skrev komma ist för punkt och att det då lät roligt, nu tror jag ingen annan än du inte fattade att det...
-
Ppatriklarsson svarade i tråden Ej beställt sotning, fick faktura ändå.Bara för att du klantat dig vid boende i USA och inte hade koll på din eldstad i Sverige, samt ev fått en stackars sotare att dra...
-
Ppatriklarsson svarade i tråden Ej beställt sotning, fick faktura ändå.Jag behöver inte pudla för att du ska göra skillnad på ett komma och en punkt. Den sista meningen avser eldstad i förhållande till topic...
-
Ppatriklarsson svarade i tråden Ej beställt sotning, fick faktura ändå.Jag vet, men du tolkade det fel. Om du har ett fritidshus kan du som minst troligen ha sophämtning 1-2ggr/år och ingen sotning då...
-
Ppatriklarsson svarade i tråden Ej beställt sotning, fick faktura ändå.Ja det kan dom genom sitt avtal med kommun som är den myndighet som kallar till kontroll.
-
Ppatriklarsson svarade i tråden Ej beställt sotning, fick faktura ändå.Du missade visst den biten, skriv dig på annan adress. Det sista gäller eldstad. Du både kan ha och kan slippa bägge, genom att meddela...
-
Ppatriklarsson svarade i tråden Ej beställt sotning, fick faktura ändå.Nej, svara på det jag frågade istället. Du hade stenkoll på din eldstad och när den ska besiktas? Du drog det till rättegång för att du...
-
Ppatriklarsson svarade i tråden Ej beställt sotning, fick faktura ändå.Det finns internet och telefon även i Thailand och Frankrike? Du kan skicka ett e-post, avboka min besiktning pga semester. Återkommer...
-
Ppatriklarsson svarade i tråden Ej beställt sotning, fick faktura ändå.Exakt vad är fullständigt orimligt med att en myndighetskontroll skall utföras varje eller var tredje år och detta aviserade mig senast...
-
Ppatriklarsson svarade i tråden Ej beställt sotning, fick faktura ändå.Jag får räkningar varje månad oavsett om jag vill eller inte, låt säga jag ligger i koma ett par månader, har jag troligen svårt att...
-
Ppatriklarsson svarade i tråden Ej beställt sotning, fick faktura ändå.Du har alltså vid boende i USA missat en sotning i Sverige och redde ut detta med en jurist? Var eldstaden vid tillfället aktiv? Hade...
-
PDu har fel.
-
Ppatriklarsson svarade i tråden Ej beställt sotning, fick faktura ändå.Du får läsa du med, vi har inte samma åsikt. Kommunen har en skyldighet att uppfylla sitt ansvar oavsett om du vill det eller inte.
-
Ppatriklarsson svarade i tråden Ej beställt sotning, fick faktura ändå.Du är skyldig att hantera din post oavsett om du är bortrest eller inte. Nu hade ju TS digital avisering vilket gör det hela väldigt...
Bilder
Visa mer

patriklarsson har laddat upp 19 bilder.
Allmän info
- Från
- Östergötland
- Kön
- Man
- Sysselsättning
- Tekniker