S
Stefan1972
12 824
Poäng
10 173
Medlem i
8
Startade trådar
26 nov 2015
Senast aktiv
Äger ett kråkslott från 1900, det säger väl allt?
Se mer
Aktivitet
-
Senast online:
-
SStefan1972 svarade i tråden Skadegörelse på vår mark.Polisanmäla, skicka skadeståndsanspråk
-
SStefan1972 svarade i tråden Bäst före datum ved?.inte bra? Ligger det torrt så ser jag inga problem. Ligger det ute och torkar blir blött omväxlande så lakas det ju ur och blir bara mos...
-
SStefan1972 svarade i tråden Hur kan en bärgare göra så här?.Ja men det finns ändå inga logiska möjligheter att filma på det viset. Då skulle ju all kameraövervakning i princip bli omöjlig. Då ska...
-
SStefan1972 svarade i tråden Hur kan en bärgare göra så här?.ja men nu kan man inte skriva en lag på något annat sätt än så. Sen så får man ta varje fall för vad det är. Naturligtvis måste man...
-
SStefan1972 svarade i tråden Hur kan en bärgare göra så här?.Det var ett evigt tjat om huruvida man får filma eller inte och vissa verkar tro att det i lagen finns nån skarp gräns som på...
-
SStefan1972 svarade i tråden Hur gör man mellanbjälklaget bärande i 1,5 planshus?.jo det kan den nog men den kommer ju se ut därefter.............Det är väl antagligen därför de på en gång säger att du nog måste ha nån...
-
SStefan1972 svarade i tråden Hur gör man mellanbjälklaget bärande i 1,5 planshus?.Behöver och behöver.......det är nog inga problem att dimensionera takstolarna så de blir självbärande men de kanske blir grova och...
-
SStefan1972 svarade i tråden godkänd besiktning..?.solklar anmärkning. Det blir det nog oavsett ljusbild om de är på det humöret. "glaset" ska vara helt och oskadat. Man brukar få anm på...
-
SStefan1972 svarade i tråden Radiatorvattnet går åt fel hål, varför.jag upprepar min fråga jag ställde tidigare som ts inte svarade på..........är in och ut på pannan korrekt? Det låter ju som allt skedde...
-
SStefan1972 svarade i tråden Varför fungerar inte detta nyinköpta lysrör i denna armatur?.Ska man byta till led rör krävs det ibland en omkoppling av armaturen helt.
-
SStefan1972 svarade i tråden Vad gäller, partiellt stambyte?.Det är nog sannolikt så att det blir en hel del avvikelser på sånt här............Man kan liksom inte trolla utan man får göra det så...
-
SStefan1972 svarade i tråden Radiatorvattnet går åt fel hål, varför.om felet uppkom vid pannbytet så lär du ju inrikta dig på inkopplingen av denne? Har du fått in och ut ur pannan korrekt? Varmt vatten...
-
SStefan1972 svarade i tråden Vad gör jag när bil kört in i min tomt och skadat garagedörrarna?.Jo det ska ju vederbörande göra såklart........men det får denne göra själv och görs inte det så lär han nog bli kontaktad av sitt eget...
-
SStefan1972 svarade i tråden Vad gör jag när bil kört in i min tomt och skadat garagedörrarna?.nä normalt sett kan man inte anmäla sina egna skador på någon annans försäkring. Man börjar med sitt eget försäkringsbolag där man...
-
SStefan1972 svarade i tråden Vad gör jag när bil kört in i min tomt och skadat garagedörrarna?.Man anmäler till sitt försäkringsbolag och sen gör de upp med vållande part.
-
SStefan1972 svarade i tråden Äldre Leister varmluftspistol, kol?.kolla med https://handmaskinservice.com/ i sundsvall. Leister är ju så pass kända så deras apparater servas säkerligen.
-
SStefan1972 svarade i tråden Bygghissolyckan i Sundbyberg.men herregud vad spelar det för roll..........detta är kanske andratredjehands information. Kreti poch pleti har ingen aning om vad de...
-
SStefan1972 svarade i tråden Glapp mellan toastolen och avloppet..om det inte sitter nån slags excenterkoppling där då för nya toalettstolen. Men fult är det ju för det..........röret sitter ju troligen...
-
SStefan1972 svarade i tråden Någon risk med att soft pex kopplingen från blandaren är spänd?.Så länge det inte sitter i spänn så lär det väl inte vara nån fara. Att du liksom måste dra i röret från golvet för att det ska nå ihop.
-
SStefan1972 svarade i tråden Byta kamrem hos verkstad vs privatperson?.Fast tillverkare säger ju ingenting idag.......Gates anses som bäst av många men det blir mer och mer made in china där också...
-
SStefan1972 svarade i tråden Förpackningsstorlek, vem låter sig luras?.tja det var ju ICA.......annars är det ju fri prissättning rent generellt. Blir det för dyrt och ingen köper alls så sänker de nog eller...
-
SStefan1972 svarade i tråden Förpackningsstorlek, vem låter sig luras?.Jaha? Om mandelkubben alltså..........
-
SStefan1972 svarade i tråden Byta kamrem hos verkstad vs privatperson?.Fast även det är ju en sanning med modifikation.......att byta rem på det viset på gamla VAG dieslar där man bör justera pumpen vid...
-
SStefan1972 svarade i tråden Byta kamrem hos verkstad vs privatperson?.om pumpen av olika anledningar byts på garantin så ser jag ingen anledning att byta rem bara för att den plockas bort under bytet. I...
-
SStefan1972 svarade i tråden Visade sig att vi har tomt runt hela huset.Hur ser det ut idag? Är det nån växtlighet som delar av eller helt öppet?
-
SStefan1972 svarade i tråden Byta kamrem hos verkstad vs privatperson?.nä fast kamremsbyten står för en ganska liten del av utgifterna så sett under en bils livslängd. Just när man ska byta är det dyrt men...
-
SStefan1972 svarade i tråden Byta kamrem hos verkstad vs privatperson?.fast det kan man ju säga om mycket.......även tvärtom. Det är ju marknaden som ser till hur bilar ska vara beskaffade. Idag kan en bil...
-
SStefan1972 svarade i tråden Byta kamrem hos verkstad vs privatperson?.nej det är ingen kona heller......drevet sitter på slät axel bara och allt låser sig med friktionen och momentet från centrumskruven...
-
SStefan1972 svarade i tråden Byta kamrem hos verkstad vs privatperson?.Fast att det är skapligt enkelt på en modell behöver inte betyda att alla är det ...............det är långt ifrån alla som har som...
-
SStefan1972 svarade i tråden Byta kamrem hos verkstad vs privatperson?.många bilar har remskivan sittandes med enbart centrumskruv som håller båda två. Med skruven lös så sitter även remhjulet löst.
Allmän info
- Från
- Västernorrland
- Kön
- Man