G
Galten
2 130
Poäng
939
Medlem i
120
Startade trådar
15 jan 2006
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:Besöker tråd Illavarslande prostataresultat
-
GSkönt att du fått det gjort nu och slipper grubbla på själva ingreppet. Nu hoppas vi att konvalescensen går bra och att du får en lugn...
-
GVi håller tummarna att allt blir bra för dig.Väntar på svar från mitt psa prov men verkar var något krångel med 1177 har vi fått...
-
GGalten svarade i tråden Illavarslande prostataresultat.Igår kom jag hem från sjukhuset efter min radikala prostatektomi (borttagning av prostatan). Operationen gjordes i förrgår och tog 5...
-
GGalten svarade i tråden Illavarslande prostataresultat.Beslutet är alltid ditt vad som skall eller inte skall göras! Men först och främst hoppas jag på normala värden 🙂
-
GEtt mardrömsbeslut att fatta, men du verkar ha försökt fånga in alla tillgängliga data. Du resonerar helt rationellt. Finns så mycket...
-
GGalten svarade i tråden Illavarslande prostataresultat.Nu är operation inbokad den 26 mars. Blandade känslor såklart. Skönt att få det gjort men också en sorg inför vad operationen kan...
-
GGalten svarade i tråden Illavarslande prostataresultat.Det är tydligt att PSA-testning är en tudelat ämne och det beror nog till stor del på att prostatacancer är en heterogen sjukdom. Det...
-
GDet är en sak att det borde vara absolut rutinmäsigt att få gjort ett PSA-prov. Kan tyckas märkligt att det ska ske via remiss. Som...
-
GGalten svarade i tråden Illavarslande prostataresultat.Väldigt konstigt? Det är bara ett vanligt blodprov och ingen dyr specialundersökning. Sen har det varit en hel del debatt om...
-
GGalten svarade i tråden Illavarslande prostataresultat.Inga symptom öht. Och det är nog det vanligaste faktiskt. Innan man hade möjlighet att testa PSA var det inte ovanligt att det var...
-
GGalten svarade i tråden Illavarslande prostataresultat.Var på kissprov och fick stående ovationer (pissar tydligen 5 cl i sekunden och totalt 7 dl i mätkoppen. Nu är jag ”orbiterad” för...
-
GGalten svarade i tråden Grannens soptunna skadade vår bil, vad kan vi kräva?.Det verkar vara höga krav för att orsaken till en skada skall kunna klassas som vårdslöshet. En stormflygande soptunna lär inte komma...
-
GGalten svarade i tråden Grannens soptunna skadade vår bil, vad kan vi kräva?.Så var det iaf när min gräsklippare sköt en sten rätt genom vindrutan på grannens bil. Min hemförsäkring hänvisande till att skador på...
-
GGalten svarade i tråden Grannens soptunna skadade vår bil, vad kan vi kräva?.Om bilägaren har helförsäkring går det alltid på den försäkringen oavsett vad som hänt. Det går aldrig på den vållandes hemförsäkring...
-
GGalten svarade i tråden Illavarslande prostataresultat.Jag har fått kontakt med andra drabbade via ett Facebookforum och den överväldigande majoriteten är nöjda med sitt liv efter operation...
-
GPratade med en kille förra veckan som gjort en operation som han själv trodde kanske var i "onödan". Han är 63 år och detta med...
-
GGalten svarade i tråden Illavarslande prostataresultat.Inte mycket att rapportera just nu. Tog ett nytt PSA-test och värdet var exakt samma som det var i oktober. Det borde vara ett tecken...
-
GJag har inget litet dropp, utan det är nästan ingen koll alls på blåsan. Men jag kan lugna dig med, att även de största blöjorna. Som...
-
GGalten svarade i tråden Illavarslande prostataresultat.Om man väljer operation så är det vanligt med någon form av urininkontinens. Men de flesta får bara droppvis vid t.ex lyft eller...
-
GGalten svarade i tråden Illavarslande prostataresultat.Vad gäller orsaken till prostatacancer så verkar det finnas ganska lite belägg för att livsstilen har någon större inverkan. Ålder och...
-
GGalten svarade i tråden Illavarslande prostataresultat.Uppdatering: Igår fick jag en kallelse till sjukhuset den 26 februari för prostatabiopsier och jag blev helt sjövild. Jag har ju redan...
-
GHärligt! Är själv kvinna, men min morfar gick bort i sviterna av en prostatacancer som spridit sig och gett metastaser i (tillslut)...
-
GJaha, då fick man besked ang, PSA provet!! Nema problemas! Nytt test om ett år! Får hoppas det går bra för er andra!
-
GGalten svarade i tråden Fjärrvärme avtal.Detta är exakt varför vi kommer se en död av fjärrvärmebolag i framtiden. Priserna är så höga att t.o.m. direktverkande el är attraktivt...
-
GGalten svarade i tråden Illavarslande prostataresultat.Jag vågade bara läsa brevet en rad i taget.. varje rad var som en bedömning av min kvarvarande livslängd. Nu blev det bästa tänkbara...
-
GGrattis får man väl trots allt säga.
-
GSkönt att höra, all lycka till dig! Kämpa på!
-
GSkönt med goda nyheter!
-
GGalten svarade i tråden Illavarslande prostataresultat.Igår kom resultaten från PET-Scan. Har nog aldrig blivit så glad!! Resultaten visade att förändringen i ryggen inte är en metastas...
-
GGalten svarade i tråden Illavarslande prostataresultat.Det var faktiskt förlösande att höra det. Brutalt klarspråk för första gången i denna processen. Jag är inte herre över detta öht.
Bilder
Visa mer

Galten har laddat upp 118 bilder.
Filmer
Galten har laddat upp 1 film.