P
Paxman
8 590
Poäng
4 019
Medlem i
140
Startade trådar
22 maj 2013
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
PEtt av mina nyaste batteripack (2022) till mina små 12V blåa Bosch var stendött en dag. Idag bestämde jag mig för att prova...
-
PPaxman svarade i tråden 54-åring sköt grannens katt.Det blir tyvärr allt vanligare som jag ser det. "Inte mitt problem", "Stör du dig får du väl flytta" och liknande kommentarer har man ju...
-
PVet inte vad du pratar om, jag hatar ingenting. Har bara svårt för människor som inte tar ansvar för sitt handlande. Släpper man med...
-
PGillar enkelheten! Skulle funka utmärkt här också efter inköp av slang.
-
PPaxman svarade i tråden Hur hantera ”tjälsjö”?.Jag minns att farsan löste ett liknande problem när jag var liten genom det han skämtsamt kallade "det kinesiska vattentricket", vilket...
-
PIkea Badring, läckagesensor. Köpte mig två Badringar och funkar utmärkt med HA-ZHA (skyconnect) Var tvungen att klura lite över...
-
PPaxman svarade i tråden Allmänna Zigbee-tråden.Någon som testat Badring i Homey? Riktigt bra pris och AAA-batteri är mycket attraktivt. 😃
-
PDe som gör den typen av kopplingar skiter i vad elsäkerhetsverket tycker att lekmän får göra.
-
P"Hej! Kallt idag, men skönt med lite sol äntligen... förresten, vi röjer helst själva på vår sida gränsen. Är det något som smyger in på...
-
PPaxman gillade Jocce81s inlägg i tråden Billigaste altanen 2024 – prisjämförelse 6 stora byggvaruhandlare.Som flera andra här säger. Hornbach (Sundbyberg för min del) är GRYMMA! Generellt bra priser, annars prisgaranti, alltid glad och...
-
PPaxman svarade i tråden Billigaste altanen 2024 – prisjämförelse 6 stora byggvaruhandlare.Jag har samma upplevelse om just den butiken! 👍 Utbudet är det närmaste vi kommer Home Depot här i Sverige. Tyvärr ligger den lite för...
-
PPaxman gillade cosmics inlägg i tråden Billigaste altanen 2024 – prisjämförelse 6 stora byggvaruhandlare.Kan inte annat än hålla med till 100 %. Personalen i Sundbyberg är fantastisk. Gott om personal, kunniga, vänliga. Lätt att hitta...
-
PPaxman gillade Kanotistens inlägg i tråden Billigaste altanen 2024 – prisjämförelse 6 stora byggvaruhandlare.Hornbach är min favorit alla punkter. +Bra priser +Bra kvalitet överlag +Kunnig och HJÄLPSAM personal (kan inte betona detta...
-
PPaxman svarade i tråden Hur dra rören? Fläkt i garagetak..Ingen som har någon tanke om detta?
-
PHej! I mitt garage har jag haft en Pax-fläkt monterad mot friskluftsintaget. Garaget är en del av husets källare, och jag har inte...
-
PPaxman svarade i tråden Kabelkanal, skarva på för uttag. Krävs kulodosa?.Ah, det är inte själva skruvarna som är isolerade utan det som skruvarna sitter i som ska ha någon konstruktion som isolerar extra. 👍
-
PPaxman svarade i tråden Kabelkanal, skarva på för uttag. Krävs kulodosa?.Skruvar med isolering?
-
PPaxman svarade i tråden Kabelkanal, skarva på för uttag. Krävs kulodosa?.Inleder det här inlägget med att klargöra att jag ställer dessa följdfrågor för att agera djävulens advokat lite. Jag har insett att min...
-
PPaxman svarade i tråden Kabelkanal, skarva på för uttag. Krävs kulodosa?.Man upphör aldrig att förvånas över elinstallationsreglerna. 😂 Hur ger kulodosan två isolerande skikt? Är det specificerat vilken typ...
-
PPaxman svarade i tråden Kabelkanal, skarva på för uttag. Krävs kulodosa?.Så svaret är att man måste ha kulodosa? Då blir ju följdfrågan varför? Kabelkanalen ger ju samma skydd som en dosa, bara i ett längre...
-
PToppen, vilken bra instruktion! Stort tack!
-
PPaxman svarade i tråden Skarva ljusslinga utomhus?.Precis, skala bort lagom mycket isolering och se till att båda kabeländarnas kopparkardeler överlappar varandra i lilla ringen av...
-
PPaxman svarade i tråden Skarva ljusslinga utomhus?.Det är ju normalt sett ganska låg spänning på ljusslingor, så det är ingen som helst fara att skarva med "sockerbit" och veva eltejp...
-
PHej alla hjälpsamma, I en källarkorridor vill jag montera ett vanligt hederligt eluttag. Lustigt nog saknas det helt, trots att...
-
PTack, det var ju bra tips!
-
PPaxman svarade i tråden Snöröjning.Jag garanterar att du inte kommer ångra dig om du ordnar det. 👍 Och du kommer göra dina grannar avundsjuka när de ser att du kastar snön...
-
PPaxman svarade i tråden Snöröjning.https://www.youtube.com/results?search_query=snow+blower+impeller+modification Man sätter gummi på impellerbladen för att täta glipan...
-
PPaxman svarade i tråden Snöröjning.Har du gjort impellermoden på slungan?
-
PVisst jag äger en slunga. Men den är inte tillräckligt kraftig. Snarare att man behöver inköpa en traktor. Kanske vore ide starta själv...
-
PPaxman svarade i tråden Snöröjning.Exakt så. I vår kommun kör snöröjarna med vikbland (kallas de så som har ett gångjärn i mitten så de två delarna kan styras individuellt...
Bilder
Visa mer

Paxman har laddat upp 368 bilder.
Allmän info
- Från
- Stockholm
- Kön
- Man
- Signatur
-
Enplans tegelvilla med källare, byggd 1968, köpt hösten 2013.