Byggahus.se
Hej

Är i planeringsfasen för nytt kök. Inget klart ännu, men ett spår går mot IKEA kök + IKEA spis, ugn + micro. Kyl och frys kommer bli av annat märke, då jag saknar fullhöjdsskåp i IKEAs sortiment. Tillbaks till frågan, vad har nu får erfarenhet av IKEA vitvaror?
Har tittat på deras induktionsspis, NUTID HB 4, NUTID OVN 600S, Micron Framtid MW C00S, samt fläkten HDN P800S eller SI800? Dessa skall sitta i IKEA stommar i så fall

Jag har ingen erfarenhet av Ikeas vitvaror mer än att jag valde bort dom då jag satte in ett Ikea kök. Tyckte dom kändes "billiga" och av särmre kvalité. För samma pris som deras vitvaror fick jag kanonfina Energi A+ Bosch på elgiganten.

En fördel är väl att du får 5 årsgaranti om du samtidigt drar ditt ikea family kort:)

S.

Vi har en frys från IKEA. Den har funkat utan problem, men det känns som om kvalitén inte är den allra bästa då den låter ganska mycket.

Vi får se vad det blir, vitvaror är ju bara en del av alla de punkter att gå igenom vid planering av köksrenovering.
Är på planlösningsstadiet, sedan får man använda denna till de olika intressanta tillverkarna och sedan lägga in vitvarorna i denna plan. Det går ju inte att förneka att tex Siemens har grymt snygga vitvaror..

Just nu lutar det åt IKEA Abstrakt Vit högblank, Siemens spis, ung, micro, kyl + frys. Fläkt ej vald.
Trelleborg Checker golv (grå eller svar)
Virrvarr antracit bänkar, blandare och vask ej vald.
(obs, listan är ej godkännd av sambo, bara mina drömmar;) )

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.