Hej jag skulle behöva lite hjälp. Vi behöver få monterat en luckspärr på vår ugn för att göra den mer barnsäker. Ugnen/spisen som vi har fanns i huset när vi köpte det. Vi fick då med lite "reservdelar" till ugnen så som någon lampa och en tätningslist samt en luckspärr. Jag blir inte klok på hur den ska monteras. Är den ens till den här spisen? Bilderna visar spärren samt hur ugnsluckan ser ut. Samt hur det ser ut upptill där spärren ska låsa. Ugnen/spisen är en Husqvarna regina qsp 730. Tacksam för hjälp !
Utan att vara helt säker så misstänker jag att man först måste ta bort glasluckan fram på spisen för att montera låset. Sedan skulle jag tro att den platta delen ska hamna på insidan av luckan (i ugnen) och den snirkliga delen ska sitta mellan innerluckan och glasluckan. Då agerar kroken som en sorts fastlåsning av själva spärren. De vita handtaget sticker då utåt och när man trycker på den så öppnas spärren.
Tack Tobben87! Har provat ta loss glaset. Men tyvärr så når inte den platta delen fram över kanten på luckan, inte på långa vägar. För det var så jag också trodde att den skulle sitta. Kanske att man kan bända i den men det ska väl inte behövas egentligen... Hmm.
Tack tyvärr saknar jag ugnens produktnummer. Lappen är borta. Tycker att det är lite kasst att man inte kan söka fram bruksanvisningen på något annat sätt på deras hemsida än med det numret
Ta bort den vita ytterluckan
Sen håller du i det vita handtaget på den nya lås spärren
Trycker hela härligheten mot innerluckan på den plats du ser det lilla runda hålet
90 -vinklen skall var på insidan , underst, och kringlan på utsidan , överst.
Tryck till hårt och kolla att dn fastnat i hålet.
QSP730 har produktnummer mellan 948553407 till 410