2 251 läst · 2 svar
2k läst
2 svar
Kyl/frys på elgiganten egen benämning?
Hej. Köpte precis ny kyl o frys från Electrolux på elgiganten. Kyl ERC37200W8 resp frys EUF29201W.När jag för skojs skull skulle kolla vad jag skulle få betala om jag köpte grejerna på nätet (eller annan butik) är det bara elgiganten som har kylen o frysen med dessa benämningarna! Frysen hittade jag på Electrolux hemsida men inte kylen. Skapar Electrolux (o andra tillverkare) specifika benämningar för dessa butiker???
Onoff hade liknande produkter men, vad jag såg, skiljde sig handtagen åt.
Mvh
Henrik
Onoff hade liknande produkter men, vad jag såg, skiljde sig handtagen åt.
Mvh
Henrik
Jsa, det är jag helt övertygad om. Allt säkerligen för att slippa prisgarantier mm som dessa företag pysslar med. Det brukar skilja ngn bokstav på slutet bara, ibland kan det vara en låda i dörren som ser lite annorlunda ut, och liknande saker.
Japp - de "volymprodukterna" som respektive återförsäljarekedja har "ensamträtt" på har en egen beteckning men skillnaderna är som sagt mycket små. Ofta har dock återförsäljaren bättre marginal på dessa "special"-produkter så försök pruta! Vanligtvis är nämligen produkterna dessutom bra vad gäller funktion/kvalitet/pris (annars kan man ju inte sälja någon större "volym").