Byggahus.se
Hej!

Detta kanske är en dum fråga, men jag frågar ändå.

Jag undrar vad poängen är med Side by side kyl/frys?

Jag fattar inte varför dessa skapelser finns? ???
Vad har jag missat?

/Jonas

Jonas_H skrev:
Hej!

Detta kanske är en dum fråga, men jag frågar ändå.

Jag undrar vad poängen är med Side by side kyl/frys?

Jag fattar inte varför dessa skapelser finns?  ???
Vad har jag missat?

/Jonas
Har inte heller förstått meningen med dem, så jag ignorerade dem.
Det finns säkerligen någon som har en bra förklaring, förutom att det är en trendgrej som vi alla har tröttnat på om 3-4 år.

- 2008 års modell är snyggt tvåtonslackad i brunt och beige. ;D

Jag kan ge en förklaring.....

Kylskåpen anser jag vara bättre disponerade. De flesta har utdragbara hyllor, fuktreglerare för grönsaker mm. Ismaskin, vatten och dessutom en liten frys anser jag vara positiva egenskaper.

Hur många av oss fryser inte in på tok för mycket...sen hittar man en 2 år gammal älgstek som inte går att laga.
Med en side-by-side så fryser man bara in det som är nödvändigt.

Design är också en viktig aspekt.

Sedan tar de lite mindre plats på bredden emedan djupet är en liten nackdel pga våra svenska köksmått!

Har också svårt att förstå meningen med dessa skapelser, annat än ur ett rent estetiskt perspektiv. De är snyggare. Punkt.

Om sedan frysen går sönder före kylen kommer man helt klart att bli lite irriterad; ingen kedja är ju starkare än dess svagaste länk.

Jag köpte en side by side eftersom det tog upp mindre plats i köket..

Johan Gunverth skrev:
Det finns säkerligen någon som har en bra förklaring, förutom att det är en trendgrej som vi alla har tröttnat på om 3-4 år.
 ;D
Inte i USA i alla fall.....
Jag har bott där i omgångar sedan 1986 och redan då fanns dessa i alla amerikanska hem och de har inte blivit mindre populärare.....

Luktar lite avundsjuka Gunverth....erkänn....du skulle allt bra vilja ha en.... ;)

Jag tycker det verkar så opraktiskt med så lite frys.

Tycker det är svårt att klara sig på en vanlig frys, och då har vi ändå ganska bra omsättning på maten i frysen.

Man lär sig leva med den lilla frysen....annars kan man ju alltid spara den gamla och ställa i källaren eller förråd om man nu vill ha mer utrymme.

Just fryspoängen är att vi aldrig fryser in mer än vi måste....gå igenom din frys och se hur länge saker och ting legat där....brukar inte bli alltför trevlig upptäckt :p.

Side by side - det är väl de som öppnas mot mitten från båda hållen? Ännu en opraktisk detalj, huuu vad jobbigt om man måste "runda" dörrarna och inte ha en naturlig avställningsyta när alla matkassar ska packas upp....

Hmm....verkar vara fler på tråden som är emot än för.....de som är för är väl så nöjda att de inte bryr sig vad andra tycker..... ;)

Gällande problemet beskrivet om att runda dörrarna.....inget problem i min värld ;D

Calle Anka skrev:
Hmm....verkar vara fler på tråden som är emot än för.....de som är för är väl så nöjda att de inte bryr sig vad andra tycker..... ;)

Gällande problemet beskrivet om att runda dörrarna.....inget problem i min värld ;D
Då släpar du inte hem lika många kassar i veckan som jag ... ;)

Nja fru, 2 kids, blöjor, mat :surprised: mm....jo det blir en del....men vi har rätt hyggligt utrymme både i nuvarande och kommande hus framför kylen så det känns inte som ett större besvär!

Calle Anka skrev:
Inte i USA i alla fall.....
Jag har bott där i omgångar sedan 1986 och redan då fanns dessa i alla amerikanska hem och de har inte blivit mindre populärare....
Precis som hockeyfrillor, träpanelsimitation på bilarna och cherry coke

:-X

Side-by-side, innebär det alltså att kyl och frys är två enskilda enheter som sitter ihop med varandra alltså? ??? Korkad fråga men jag har faktiskt inte greppat riktigt vad det ÄR för något. Antagligen för att vi HAR ´fungerande vitvaror i dagsläget, men det måste väl bytas så småningom... Jag trodde att det helt enkelt var ett paket med två maskiner av samma sort, tänk så okunnig jag är... ;)

trendigt vet jag inte, men det är det kanske. i vårt fall så vill vi spara in på bredden då dom endast bygger 900mm.
ska dock ha en utan ismaskin, den har jag däremot svårt att förstå då den stjäl mycket plats i den redan lilla frysen. att den bygger 100mm mer på djupet än övriga vitvaror kan jag oxå tycka är lite synd.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.