J jacobic #1 Medlem · 72 inlägg 4 jul 2005 09:40 jacobic Medlem 72 inlägg 4 jul 2005 09:40 #1 Hejsan, Jag håller på och bygger en friggebod med gjuten platta. Kommer nu under dagen mura en rad med leca som jag senare spikar fast syllen på. Frågan är hur länge jag måste vänta innan bruket har härdat tillräckligt så att jag inte skadar mur- och gjutarbetet när jag börjar spikar på syllen? Mvh
Hejsan, Jag håller på och bygger en friggebod med gjuten platta. Kommer nu under dagen mura en rad med leca som jag senare spikar fast syllen på. Frågan är hur länge jag måste vänta innan bruket har härdat tillräckligt så att jag inte skadar mur- och gjutarbetet när jag börjar spikar på syllen? Mvh
M Magnus_Nordmark #2 Medlem · 894 inlägg 4 jul 2005 19:08 Magnus_Nordmark Medlem 894 inlägg 4 jul 2005 19:08 #2 Om det är skapligt sommarväder så bör du kunna spika syllen efter ett dygn cirka. Känn på stenarna om dom sitter bra.. Gör dom det så är det bara att köra..
Om det är skapligt sommarväder så bör du kunna spika syllen efter ett dygn cirka. Känn på stenarna om dom sitter bra.. Gör dom det så är det bara att köra..