9 161 läst · 26 svar
9k läst
26 svar
Festool TS 55 EBQ-Plus-FS Priser??
Sida 1 av 2
Det börjar bli dags för inköp av en sänksåg, letade lite bland tipsen här, men import från UK ser väl inte ut att vara någon lysande affär just nu kanske. Däremot hittade jag en webshop i Kungsbacka som ser ut att ligga rätt i pris, är det någon här som tidigare handlat av www lindarn se ?? Priset för ovanstående maskin med HW-fintandad sågklinga Z48 monteringsverktyg Styrskena FS 1400/2 1 splitterskydd i Systainer är 4995:- inkl. och då ingår frakten ;-)
Hittar jag inget negativt om siten så lutar det nog mot att det blir affär..
Hittar jag inget negativt om siten så lutar det nog mot att det blir affär..
Jag bor i Kunsbacka komun så lindarn är en lokal handlare för mig. Vet inte mycket om siten men det är en seriös affär, har funnits hur länge som helst. Tror inte du behöver vara orolig över att handla av dom... Däremot har Festoolinköpen gjorts på andra ställen där jag fått bättre priser.
kan kanske vara svårt att pruta på tillbehör om man bara köper tillbehör....Daniel_N skrev:
då är priset jag fått i stort det samma som fs plus paketet på Lindarn.
Går inte heller att släppa tanken på Makitan från Axminster för 4k landat med 2 skenor. Men Svenska kronan störtdök ju i natt igen så man får fundera lite mer.
tja, i alla fall skenan bör man ju kunna motivera prutning på - det är ju mkt vanligt att man efter ett tag köper en skena till. En Ts-55 systainer utan att köpa maskinen är kanske svårare...Nimajneb skrev:kan kanske vara svårt att pruta på tillbehör om man bara köper tillbehör....
då är priset jag fått i stort det samma som fs plus paketet på Lindarn.
Går inte heller att släppa tanken på Makitan från Axminster för 4k landat med 2 skenor. Men Svenska kronan störtdök ju i natt igen så man får fundera lite mer.
Lindarn 5000 för FS plus paketet
SMS 6250 med x:a skena, klinga och skenfodral....
är Festoklingan värt sitt överpris? Fodralet kan man nog vara utan om man bara jobbar hemma, skenan behövs ju enligt annan tråd.
Med tanke på den taskiga kronkursen så börjar ju verktyg att bli billiga i Sverige.......Vilken tur man har lön i hårdvaluta
är Festoklingan värt sitt överpris? Fodralet kan man nog vara utan om man bara jobbar hemma, skenan behövs ju enligt annan tråd.
Med tanke på den taskiga kronkursen så börjar ju verktyg att bli billiga i Sverige.......Vilken tur man har lön i hårdvaluta
Tygfodralet har jag aldrig riktigt fattat meningen med. VIll dock reservera mig för att jag inte har använt det. Men skulle jag transportera kring mina skenor i bilen hade de absolut fått åka i en riktigt box/låda, inget tyg.Nimajneb skrev:Lindarn 5000 för FS plus paketet
Den fintandade klingan är riktigt riktigt bra. Övriga festool-klingor har jag dålig koll på, men förmodar att de är i toppen o slåss de också. Om den är värd sitt pris är svårare att svara på, jag har inte mycket erfarenhet av andra fabrikat i den prisklassen. Men forrester och framförallt tenryu prisas generellt i usa, till och med på FOG.
Mitt tips är, för hobbysnickaren, att nöja sig med festool fintandade (den som följer med normalt) och komplettera med biltema eller dewaltklinga för lite tveksammare jobb. Jag använder den fintandade festoolklingor till både klyvning och kapning, och det fungerar utmärkt. Hade säkert klyvt snabbare och möjligtvis med mindre risk för att bränna tex tjock ek, men som hemmasnickare så klyver jag sällan väldigt många löpmeter i taget, och efter ett tag så lär man sig knepen för att undvika eller starkt reducera risken för att bränna i tjocka i svåra material.
HeheheNimajneb skrev:Lindarn 5000 för FS plus paketet
Ja, det kan ju vara bra med hårdvaluta om man ska köpa sig en skottkärra att ha lönen i...