8 539 läst · 27 svar
9k läst
27 svar
Vad är billigast och bäst - måla eller kakla ett badrum?
Sida 1 av 2
Kan slänga in en ungefärlig siffra då jag håller på med båda delarna just nu.
Kaklar och klinkrar ca 9m2 till en materialkostnad av 15000:- och målar även ca 9m2 vägg, vilket går på ca 1500:- inlkusive glasfiberväv.
Så i mitt fall är det faktor 10, och då har vi inte något superdyrt kakel/klinkers.
/Johan
Kaklar och klinkrar ca 9m2 till en materialkostnad av 15000:- och målar även ca 9m2 vägg, vilket går på ca 1500:- inlkusive glasfiberväv.
Så i mitt fall är det faktor 10, och då har vi inte något superdyrt kakel/klinkers.
/Johan
Exakt.jon_h skrev:
Undra om vi inte kommer att börja se en vänding i vägg och golvbeklädnad i badrum framöver. En målad vägg kan man dessutom måla om hyfsat enkelt om man tröttnar på färgen. Rätt nöjd att vi valde att måla så mycket som vi gjorde.
Så det funkar inte med våtrumsväv å färg med andra ord? ( måste överbevisa sambon) Har vänner som har gjort om sitt badrum och målat med färg avsett för båtar. Epoxi tror jag den hette!?? Är det nån annan här som har erfarenhet utav det?
Herregud. Jag gick en tvådagarskurs, för att få använda epoxi, bara teoretisk....
Ska du måla med epoxi, vänd dig till en firma som har behörighet. Effekten av felaktig hantering av epoxi kan komma efter tio år. Hälsa dina vänner det. (Dom kanske har epoxiutbildning iofs)
Ska du måla med epoxi, vänd dig till en firma som har behörighet. Effekten av felaktig hantering av epoxi kan komma efter tio år. Hälsa dina vänner det. (Dom kanske har epoxiutbildning iofs)
Huruvida det funkar kan jag inte uttala mig om, men det är garanterat inte godkänt av försäkringsbolagen.Anna_Robban skrev:
Nej, inte efter att de nya kraven på ångmotstånd kom. Egentligen är de inte godkända som tätskikt någonstans i rummet längre, då de inte uppfyller kraven i BBR. Detta gäller i och för bara nybyggen, men jag pratade med en tekniker på Länsförsäkringar som sade att de inte godkänner våtrumsfärg som tätskikt i badrum alls.