Jag använde en sån coromantskiva på vinkelslipen när jag tog bort asfalten på utsidan min källarevägg vid omdränering. Fruktansvärt effektiv men som sagt, mask, riktig mask (ingen coronablöja!) på, glasögon och hela faderullan. Det dammar något fruktansvärt!
Väggarna tänkte vi putsa. De väggar som är i tegel ska beroende på hur de ser ut få vara med synligt tegel.
Golvet ska jag grävas ur och isoleras.
Beroende på hur djupt jag kan gräva ur så blir det antingen golvvärme eller vanlig radiator.
Taket ska fixas till så det ser lite bättre ut, oklart hur. Så tips mottages.
Eventuellt gips mellan balkarna och sen bygga en lite låda runt balkarna eller en sådan låtsas träbalk.
Att inte taket blir slätt är nästan en fördel då det ska vara "bio" rum.
[QUOTE="Mortsken, post: 5186383, member: 195774"
Taket ska fixas till så det ser lite bättre ut, oklart hur. Så tips mottages.
Eventuellt gips mellan balkarna och sen bygga en lite låda runt balkarna eller en sådan låtsas träbalk.
Att inte taket blir slätt är nästan en fördel då det ska vara "bio" rum.[/QUOTE]
Jag satte Forestia takpanel från Bauhaus i taket när jag fixade källaren . Spånskiva med vit plastfolie på. Det blev betydligt bättre till rimligt pris. Lite vågigt för underlaget var inte helt plant, men helt ok.
Jag satte Forestia takpanel från Bauhaus i taket när jag fixade källaren . Spånskiva med vit plastfolie på. Det blev betydligt bättre till rimligt pris. Lite vågigt för underlaget var inte helt plant, men helt ok.
/Höghus
Tror detta taket är lite väl ojämnt för att dessa skivorna.