Byggahus.se
Ska ta bort detta svarta på källarväggen.
Brandskadat rum med sotiga väggar, nedhängande isolering, spillror på golvet och en skadad termostat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ha börjat med vinkelslip och dessa som jag hade hemma.
Slipande skiva med lameller hålls i handen mot suddig bakgrund. Arbetsverktyg för ytbearbetning eller slipning.
Skapa konto
Slitskiva för metall med diamantkant, 125 mm diameter, säkerhetsinstruktioner, tysk tillverkning, BAUHAUS-märkning.
Skapa konto

Funkar helt ok i en kort stund, sen är de slut.
Borde finnas något bättre lämpat?

T tracker skrev:
[länk]
Ser helt klart ut som ett betydligt bättre val!

Det dammar något fruktansvärt så efter några minuter ser man ingenting, så andningsmask på!

• Gilla
Mortsken och 1 till
  • Laddar…
M
Jag använde en sån coromantskiva på vinkelslipen när jag tog bort asfalten på utsidan min källarevägg vid omdränering. Fruktansvärt effektiv men som sagt, mask, riktig mask (ingen coronablöja!) på, glasögon och hela faderullan. Det dammar något fruktansvärt!

• Gilla
Mortsken och 1 till
  • Laddar…
T tracker skrev:
Det dammar något fruktansvärt så efter några minuter ser man ingenting, så andningsmask på!
Ja, det vet jag.
Har satt in en fläkt för att dra ut damm. Gör rejäl skillnad.
Förfallen interiör. Nakna träbjälkar. Flagnande svart målning. Ventilationsfläkt. Rörledningar. Förstörelse. Spillror på golvet.
Skapa konto

N
Hur går tankarna när det svarta är borta?

N neo11 skrev:
Hur går tankarna när det svarta är borta?
Väggarna tänkte vi putsa. De väggar som är i tegel ska beroende på hur de ser ut få vara med synligt tegel.

Golvet ska jag grävas ur och isoleras.
Beroende på hur djupt jag kan gräva ur så blir det antingen golvvärme eller vanlig radiator.

Taket ska fixas till så det ser lite bättre ut, oklart hur. Så tips mottages.
Eventuellt gips mellan balkarna och sen bygga en lite låda runt balkarna eller en sådan låtsas träbalk.
Att inte taket blir slätt är nästan en fördel då det ska vara "bio" rum.

Så här långt har jag kommit
En tom lokal med betongväggar, telefoncentral och synliga takbjälkar.
Skapa konto
Oavslutat rum, betongväggar, golvskydd, rör, elektrisk box, stol, byggmaterial, tomhet, renovering påbörjad.
Skapa konto
Ett spartanskt rum med betongväggar, fönster, kläder på stol och radiator, och utsatta bjälkar.
Skapa konto
Försummat interiör, renoveringsarbete, nakna väggar, synliga rör, ingen inredning, golvsåg och sopkvast, behov av reparation.
Skapa konto
Föråldrat rum med slitet tak, träbjälkar, betongväggar och ett litet fönster med gardiner.
Skapa konto
Gamla träbjälkar i taket, nedslitet rum, person står vid fönster, dagligt ljus, byggnadsrenovering pågår.
Skapa konto
Ett oavslutat rum med öppet tak och en industriell armatur hängande nedåt.
Skapa konto
Rå betongvägg, takbjälkar, ledningar, slitet inomhus, konstruktion, arkitektur, oavslutade byggarbeten, belysningsglöd.
Skapa konto
Gammalt tak med synliga träbjälkar, rörledningar, avskalad färg och en ljus armatur.
Skapa konto
Renoveringsprojekt, blottade takbjälkar, sliten inredning, behov av reparation, obeboelig atmosfär.
Skapa konto

• Oinredd källare med synliga takbjälkar, rör, eluttag och en värmefläkt på väggen.
    Skapa konto
  • Gilla
hampasnöret och 5 till
  • Laddar…
Vilket hästjobb! Väldigt imponerad. Hur lång tid tog det?

P Putt skrev:
Vilket hästjobb! Väldigt imponerad. Hur lång tid tog det?
Oj, det har jag inte koll på. Men närmre 20 timmar kanske jag har lagt så här långt.
Är då med att bära ut och ta till tippen.

En vinkelslip har brunnit upp också :D
Men den var inte ny, och den var från Biltema. Så det var väl inte helt oväntat.

• Gilla
Putt
  • Laddar…
Översvämmat källarrum med slam, skottkärra, pall, radiator och fönster, renoveringsarbete pågår.
Skapa konto

Då kör vi!

[QUOTE="Mortsken, post: 5186383, member: 195774"
Taket ska fixas till så det ser lite bättre ut, oklart hur. Så tips mottages.
Eventuellt gips mellan balkarna och sen bygga en lite låda runt balkarna eller en sådan låtsas träbalk.
Att inte taket blir slätt är nästan en fördel då det ska vara "bio" rum.[/QUOTE]

Jag satte Forestia takpanel från Bauhaus i taket när jag fixade källaren . Spånskiva med vit plastfolie på. Det blev betydligt bättre till rimligt pris. Lite vågigt för underlaget var inte helt plant, men helt ok.

/Höghus

Höghus Höghus skrev:
Jag satte Forestia takpanel från Bauhaus i taket när jag fixade källaren . Spånskiva med vit plastfolie på. Det blev betydligt bättre till rimligt pris. Lite vågigt för underlaget var inte helt plant, men helt ok.

/Höghus
Tror detta taket är lite väl ojämnt för att dessa skivorna.

Gammalt källarrum med tegelväggar, jordgolv, och synliga ledningar. Orenoverat och tomt.
Skapa konto
Ett ouppvärmt källarrum med grova väggar, ventilerat fönster, elektriska ledningar och en jordgolv.
Skapa konto
Ett oinrett källarutrymme med betongväggar, radiator, litet fönster och jordgolv.
Skapa konto

Det var svettigt!

• Wow
ati
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.