Det är väldigt tillfredsställande att skriva ut användbara grejer!
Hur har du gjort med gängorna? Man kan ju skriva ut dessa men för riktig styrka kan det ibland bli bättre att göra hålrum och peta in "verkliga" muttrar i metall.
Hur har du gjort med gängorna? Man kan ju skriva ut dessa men för riktig styrka kan det ibland bli bättre att göra hålrum och peta in "verkliga" muttrar i metall.
Nu kan jag ju uppenbarligen inget om denna tvingtyp, men gissar att plasten bara är ett överdrag till befintlig tving?
Om så är fallet borde väl skruvdelen spräckas när man spänner åt?
Hoppas det kommer förtydligande.
Spännande projekt.
Tänker att svarta plasten är homogen och sitter hyfsat rörligt, och funkar därför mer som ett mellanlägg, typ som en plastback i ett skruvstäd. Men nu blir det mycket spekulationer
Om så är fallet borde väl skruvdelen spräckas när man spänner åt?
Hoppas det kommer förtydligande.
Spännande projekt.
Så trodde jag också tills att jag kollade hur Bessey gjort samt även kopiorna på Banggood. Så varför inte pröva och mycket riktigt håller det med full presskraft så mycket jag orkar dra åt för hand. Sen så är anliggningsytorna rätvinkliga genom utformningen istället för som i vinkel som på Bessey-varianten. Det är två anliggningspunkter där plasten tar upp en del av kraften som är extra förstärkta i designen.
Tänker att svarta plasten är homogen och sitter hyfsat rörligt, och funkar därför mer som ett mellanlägg, typ som en plastback i ett skruvstäd. Men nu blir det mycket spekulationer
Precis så! Den svarta plasten är ett överdrag som är med och håller ihop de två större blå halvorna som i övrigt hålls samman av ytterligare 3 smådelar som man ser skarvarna på om man tittar närmare på fotot. Den svarta plasten är första barriär att ta upp kraften innan den andra barriären(blå kroppen) tar upp nästa del istället för all kraft fokuserat på en liten area.