Hej!
Vi flyttade in i vårt nybygge i maj! Jag har länge varit skeptisk angående installationen av vår NIBE f730.
Vi har golvvärme i hela nedervåningen och radiatorer på övervåningen. Värmepumpen är installerad med en shunt, esbe (se bild). Problemet är att det har sedan inflytt varit i stort sett samma framledning på bägge systemen?
Är det någon expert här som kan se på bilderna och kanske till och med kan se vad som är fel?
Tack på förhand!
/Viktor
Vi flyttade in i vårt nybygge i maj! Jag har länge varit skeptisk angående installationen av vår NIBE f730.
Vi har golvvärme i hela nedervåningen och radiatorer på övervåningen. Värmepumpen är installerad med en shunt, esbe (se bild). Problemet är att det har sedan inflytt varit i stort sett samma framledning på bägge systemen?
Är det någon expert här som kan se på bilderna och kanske till och med kan se vad som är fel?
Tack på förhand!
/Viktor
Ser ut som att golv shunt slurkar i sig all värme då inte tillräckligt produceras. Dvs 2 olika problem...V virreA skrev:Hej!
Tack på förhand!
/Viktor
Har länge haft samma problem o då blir vån1 varm och vån2 kall.....
Kan lösas med statiska pumpflöden samt justera ned golvvärme flöden.
Liknande trådar
-
Nya huslås till gammal (dörr) - någon som kan hjälpa?
Fönster & Dörrar -
Hjälp ny cirkulationspump NIBE F1225
Vatten & Avlopp -
Hjälp mig förstå min nya nibe s1255
Värmepumpar -
Nibe Fighter 1215 - nybörjare behöver hjälp att förstå
Värmepumpar -
Nybörjar hjälp - HP/MS larm - hur rengör man smutsfilter på en Nibe Fighter 1110
Värmepumpar