1 641 läst · 13 svar
2k läst
13 svar
Ny trallskruv i träfasad. Snurrar bara runt, går inte att få ut.
Jag tog två trallskruv för att skruva upp en lampa på gäststugan som har en träfasad.
Jag drog in skruvarna med skruvdragare. De drog inte fast helt. Men sen var jag tvungen att ta bort skruvarna pga fastmontering av lampan. Men får ej ur skruvarna. De snurrar bara runt.
Så felet var väl att jag använde skruvdragare? Det är nog det felet.
Någon som har förslag på lösning?
Jag drog in skruvarna med skruvdragare. De drog inte fast helt. Men sen var jag tvungen att ta bort skruvarna pga fastmontering av lampan. Men får ej ur skruvarna. De snurrar bara runt.
Så felet var väl att jag använde skruvdragare? Det är nog det felet.
Någon som har förslag på lösning?
Den ogängade delen av skruven är längre än vad panelen är tjock?
Dra i skruven med en hovtång, när det tar emot backa ur den lite försiktigt med skruvdragaren?
Dra i skruven med en hovtång, när det tar emot backa ur den lite försiktigt med skruvdragaren?
Hittar inte hovtången. Men tror att det kommer fungera. Sen så har ju du rätt med att trallskruven har en längre ogängad del än vad fasaden är tjock och då är felet hittat.H Huss888 skrev:
Kan man använda samma dimension på en ny skruv med gängor på hela skruven?
H Huss888 skrev:
Hovtången kommer ju inte åt skruven då denne nedsänkt i plasthylsa, se bilder. Eller nypa åt ordentligt genom plasthylsan? Och sen skruva nya skruvar på annan plats.H Huss888 skrev: