Byggahus.se
Fotografen Fotografen skrev:
Tog han sig ner därfrån i gott skick? Klorna fäster dåligt på galvat?
Det blev en räddningsaktion med en ägare som klättrade upp i björken samtidigt som ett gäng grannar stod under och höll en pressning som brandsegel om han (katten alltså) skulle trilla ner. Men allt gick bra till slut.(y)

• Gilla
  • Älska
  • Wow
Elin Lindberg och 13 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Tror du att han är hemlös? Katterna som försöker komma in hos oss är inte hemlösa, de är bara sugna på att ta Doris mat. Jag tror det är att de försöker ta varandras revir. Sitter och morrar på varandra på nätterna gör de också.
Det är alltid svårt att säga. Den kommer inte från närområdet i alla fall. Lokala annonser har inte gett något. Den verkar ha bosatt sig i uthus här i området. Väldigt skygg. Det är inte första katten som dyker upp här från ingenstans. En tam katt som gick att spåra bodde 3 mil härifrån men flyttade ut när huset fick nya ägaren och drog rakt norrut 3 mil... Den lämnades tillbaka till förra ägaren. En annan supertam katt var kastrerad men inte id-märkt! Den fick ny ägare. En annan katt gick till djurskyddet och nån katt fick avlivas osv.

Nu ser jag denna katt så sällan numera. Lia gör tydligen ett bra jobb. Men blir det läge får jag ställa en fälla på altanen. Den är tyvärr manuell så det gäller att katten dyker upp regelbundet.

• Ledsen
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 3 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Det blev en räddningsaktion med en ägare som klättrade upp i björken samtidigt som ett gäng grannar stod under och höll en pressning som brandsegel om han (katten alltså) skulle trilla ner. Men allt gick bra till slut.(y)

Ja fy, det där är nog min största fasa när mina damer är ute och ränner, att dom ska klättra upp någonstans och inte ta sig ner.
Skönt att kissen på bilden räddades oskadd och att så många hjälpte till :)

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
När jag tittade lite närmare så...

[bild]
Katt: "I have regrets. But to my defence It seemed like a good idea at the time" :rofl:

• Haha
  • Gilla
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
Avvecklande av uteliv idag. En uppochnervänd fåtölj är också en fåtölj. Katt ligger bekvämt i en uppochnervänd rottingfåtölj på en inredd veranda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En grå katt som ligger bekvämt i en uppochnervänd rottingfåtölj på en inglasad veranda.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Alfredo och 15 till
  • Laddar…
Två fluffiga katter som ligger nära varandra på en grå matta bredvid en soffa.
Skapa konto

Från imorse, ovanligt nära varandra. :love:

• Gilla
  • Älska
Alfredo och 13 till
  • Laddar…
En katt sover på rygg på en säng bredvid en stor mjukiselefant.
Skapa konto

Doris sover bredvid elefanten

• Gilla
  • Älska
Alfredo och 14 till
  • Laddar…
Maria T
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Från imorse, ovanligt nära varandra. :love:
Vi har också haft Gul katt och Blå soffor. Sen hade vi brunsvart långhårig katt och beige soffa. Förstår helt klart varför @MariaiÖstergötland valde samma nyans på katten som på sofforna :rofl:

• Haha
  • Gilla
  • Älska
MariaiÖstergötland och 4 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Vi har också haft Gul katt och Blå soffor. Sen hade vi brunsvart långhårig katt och beige soffa. Förstår helt klart varför @MariaiÖstergötland valde samma nyans på katten som på sofforna :rofl:
Men mest troligt, naturligt och självklart är att man väljer katt först, för att anpassa möblemang och inredning därefter;).

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
Kattchill. Legat såhär i 30 minuter ovanligt :)

En katt sover på soffan bredvid en person som håller en smartphone.
Skapa konto

Katt sover ovanpå en avslappnad person på en soffa med suddig bakgrund.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
galento och 9 till
  • Laddar…
Patrik440
Svarte katten Snö brukar pyssla om sin hund Judith.

/ Patrik

• Gilla
  • Älska
Anna_H och 12 till
  • Laddar…
Bärra kom in med nåt i pälsen tidigare, det är en stor björk som sträcker sig över kattgården, tidigare var det fullt liv av fåglar där.
Vid närmare koll såg det ut som bärfläckarna (blåbär?) på trallen utanför huset, som förmodligen kommit från fåglarna, alltså fågelspillning.... :rolleyes:
Raka vägen upp i duschen.

Han sätter sig själv på handduken ute i hallen efter duschen, han var inte helt nöjd när frun provade en hårfön på låg temperatur.
Våt hund sitter på en handduk i en hall med parkettgolv efter en dusch.
Skapa konto
Blöt katt sitter missnöjd på en blå handduk efter ett bad.
Skapa konto

Nyss låg han på rygg på min mage i soffan och halvsov medan jag pysslade med pälsen. :heart:

• Gilla
  • Älska
  • Ledsen
  • Wow
Bästerortarn och 15 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Bärra kom in med nåt i pälsen tidigare, det är en stor björk som sträcker sig över kattgården, tidigare var det fullt liv av fåglar där.
Vid närmare koll såg det ut som bärfläckarna (blåbär?) på trallen utanför huset, som förmodligen kommit från fåglarna, alltså fågelspillning.... :rolleyes:
Raka vägen upp i duschen.
[video]

Han sätter sig själv på handduken ute i hallen efter duschen, han var inte helt nöjd när frun provade en hårfön på låg temperatur.
[bild] [bild]
Nyss låg han på rygg på min mage i soffan och halvsov medan jag pysslade med pälsen. :heart:
Shit vad han tog det bra

• Gilla
  • Älska
galento och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Shit vad han tog det bra
Båda är väldigt tacksamma att duscha. Det sker inte ofta men när det görs så är mest ett stilla jamande och eventuellt kika över badkarskanten. :love:

• Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Bosse inviger nya transportburen inför fredagens vaccinationsspruta!
Långhårig katt ligger i en öppen transportbur och ser in i kameran.
Skapa konto
Långhårig katt tvättar sig inuti en öppen transportbur.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Anna_H och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.