Får man fråga hur många kvm plattan är och vad den beräknas kosta?
7,2x7,2. Budgeten är väldigt elastisk, men 50-75kkr kanske beroende på vad jag inkluderar. Kan återkomma med en komplett kalkyl om några veckor när jag gjutit.
7,2x7,2. Budgeten är väldigt elastisk, men 50-75kkr kanske beroende på vad jag inkluderar. Kan återkomma med en komplett kalkyl om några veckor när jag gjutit.
Du får nog lägga till en skyffel i budgeten för den där blåa lär inte hålla byggtiden ut.
Puh, 3,5 timmar forbollscup utomhus och sen nästan fem timmar på taket. Skrapat mossa med morakniv och sedan blåst ner med min 36V lövblås som jag vann här på Byggahus. Lär somna ovaggad. Gnetade ganska noga på de två takfallen som är aktuella. Ser bra ut men klurar på att måla och/eller byta pannor som kommer att sticka utanför solpanelerna. Har fram till februari-april på mig men ska jag måla vill jag hinna i höst så ska behandla med bensaltensid och göra ordentligt rent först.
Ganska snällt tak men körde ändå med sele så slipper man risken att snubbla av taket.
Ganska snällt tak men körde ändå med sele så slipper man risken att snubbla av taket.
Gäller att sätta på sig selen rätt samt förankra sig ”ovanför” huvudet samt bara ha en liten vinkel mellan fästpunktens lodlinje och en själv för minimal pandling.