Hej alla grillkunniga!
Jag tänker fälla in en weber 57cm klotgrill i en betongskiva och undrar om någon vet hur stor öppning som krävs i skivan. Håller på att gjuta men har ännu inte köpt grillen tyvärr. Jag är tacksam om någon som gjort detta kommer ihåg måttet!
Tacksam för hjälp med detta
/Lars
Jag tänker fälla in en weber 57cm klotgrill i en betongskiva och undrar om någon vet hur stor öppning som krävs i skivan. Håller på att gjuta men har ännu inte köpt grillen tyvärr. Jag är tacksam om någon som gjort detta kommer ihåg måttet!
Tacksam för hjälp med detta
/Lars
Medlem
· Korpilombolo
· 3 135 inlägg
Köp en begagnad 57a så har du pengar över till ett "riktigt" galler i rostfritt. C:a 700 kr 
Ska göra samma sak.L LMO skrev:
Hur stort gjorde du hålet? jag vill ha den nersänkt så mycket som möjligt.
Hej!J jonzon jonzon skrev:
Jag gjorde hålet knappt 565mm genom att isolera utrymmet med cellplast innan gjutning. Grillen är klotformad så det blev lite justering med vinkelslipen Bilden med isolering är till diskhon, den skiva som är till grillen är utsvängd för att få tillräckligt material kring grillen. Bifogar några bilder från arbetet och från hur resultatet blev. Mvh Lars

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Kanon tack för infon och väldigt fint du hade fått till detL LMO skrev:Hej!
Jag gjorde hålet knappt 565mm genom att isolera utrymmet med cellplast innan gjutning. Grillen är klotformad så det blev lite justering med vinkelslipen Bilden med isolering är till diskhon, den skiva som är till grillen är utsvängd för att få tillräckligt material kring grillen. Bifogar några bilder från arbetet och från hur resultatet blev. Mvh Lars
[bild][bild] [bild][bild][bild]
hej! Jag justerade hålet så att grillen landade på kanten så den inte stack upp. Det är svårt att få måttet exakt vid gjutningen och så är ju grill klotformad. Handtaget på grillen får man ta bort. /LarsS salkin85 skrev:
Jag har slipat ner ojämnheter i min skiva med denna.. funkar mycket bra, men lämnar slipmärken förstås så inget för finliretS salkin85 skrev:
https://www.bauhaus.se/diamantslipskiva-craftomat-betong-125x23x22-23mm