Byggahus.se
Hej,
Någon som vet hur man byter ledlampa som ser ut så här?
Har en sugpropp men den fäster inte på denna. Hur får jag ut lampan så jag kan byta?

/Madeleine

• Infälld LED-taklampa med tydlig glaskupa och två hål vid sidorna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag vet inte men skulle nog prova att bända lite försiktigt med en skruvmejsel med rak klinga i springan mellan de yttre och inre lampdelarna.

Redigerat:
Ser ut som en sådan här:
https://www.malmbergs.com/Products/9974134

Kan det stämma?

I så fall sitter det små metall-vingar på som håller den uppe.
En takdosa med små metallvingar som håller upp den.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Man böjer kanterna in mot själva lampan vid montage och sen fjädrar de ut. Så har du väldigt tunna takskivor kan de vara expanderade helt ovanför, annars bör det gå att dra nedåt och samtidigt vrida lite fram och tillbaka.

Ett förtydligande, ljuskällan är ej utbytbar, armaturen måste bytas i sin helhet.
Men felet kan lika gärna vara att ett ev. drivdon har lagt av.

snaggletooth snaggletooth skrev:
Ett förtydligande, ljuskällan är ej utbytbar, armaturen måste bytas i sin helhet.
Men felet kan lika gärna vara att ett ev. drivdon har lagt av.
Tack för alla svar, vi får helt enkelt kontakta en elektriker ☹

Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Man böjer kanterna in mot själva lampan vid montage och sen fjädrar de ut. Så har du väldigt tunna takskivor kan de vara expanderade helt ovanför, annars bör det gå att dra nedåt och samtidigt vrida lite fram och tillbaka.
Tack!

Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Tack!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.