Grannen har efter mycket tjaffs mellan oss satt upp underhållsfritt staket sånt staket med hål i (fårstaket) eller vad man ska kalla det. Det fick tydligen sättas i tomtgräns, hos satte det 5 cm in. Men ska det inte skötas av henne ändå?
Just nu så bojnar det på flera ställen och böjer sig lixom inte på våran tomt.
Och inte nog med det så har hon satt taggtråd uppe på staketet.
Vi har ingen bra grannkontakt sen vi flyttade in. Det går inte att prata med henne.
Härligt med lite taggtråd. Brukar ni gena över hennes tomt eller så ? De känns lite extremt
Hon satte upp det för att barnen inte ska hämta bollar som flyger över till hennes tomt. Så nu ska man få genom hennes tomt istället och bli attackerad av hennes hundar
Grannen har efter mycket tjaffs mellan oss satt upp underhållsfritt staket sånt staket med hål i (fårstaket) eller vad man ska kalla det. Det fick tydligen sättas i tomtgräns, hos satte det 5 cm in. Men ska det inte skötas av henne ändå?
Just nu så bojnar det på flera ställen och böjer sig lixom inte på våran tomt.
Och inte nog med det så har hon satt taggtråd uppe på staketet.
Vi har ingen bra grannkontakt sen vi flyttade in. Det går inte att prata med henne. [bild]
Hon kanske inte tänker underhålla staketet, det bestämmer hon själv. Kanske tänker ersätta med nytt staket när det krävs.
Jag hade nog funderat på att sälja och flytta med en sådan granne även om vi nu endast hört ena parten i ”ämnet”.
Livet är för kort för att stå ut med konstiga människor i sin absoluta närhet.
Det ska framför allt sättas upp rätt. Så länge stolparna håller är det inte så svårt att sträcka fårstängel som bara är utrullat och sen uppspikat men det lräver att någon gör det.
Taggtråd i tomtgränsen skulle jag vägra om det inte är ett högre staket, jag vill inte kunna gå in i taggtråd på något sätt. Fråga kommunen om det är tillåtet.
Enklaste lösningen låter iofs som om ni bör söka bygglov för ett plank.
Det ska framför allt sättas upp rätt. Så länge stolparna håller är det inte så svårt att sträcka fårstängel som bara är utrullat och sen uppspikat men det lräver att någon gör det.
Taggtråd i tomtgränsen skulle jag vägra om det inte är ett högre staket, jag vill inte kunna gå in i taggtråd på något sätt. Fråga kommunen om det är tillåtet.
Enklaste lösningen låter iofs som om ni bör söka bygglov för ett plank.
Tydligen så får man sätta upp taggtråd när det gäller för trädgård.
Vi har 8 barn och den minsta är precis i ögonhljd med taggtråden, men hon ser inte redigt vad som kan hända.
Hon kanske inte tänker underhålla staketet, det bestämmer hon själv. Kanske tänker ersätta med nytt staket när det krävs.
Jag hade nog funderat på att sälja och flytta med en sådan granne även om vi nu endast hört ena parten i ”ämnet”.
Livet är för kort för att stå ut med konstiga människor i sin absoluta närhet.
Vi flyttade hit 19 och då började hon på engång.
Vi hade vår avloppsbrunn på hennes mark och det skulle den absolut inte vara längre så det fick vi anlägga en ny på vår tomt. Hon skulle ta bort brunnen på sin mark, men ytor du hon gjort det?
Vi har servitut på hennes vatten, men det har hon stängt av för oss. Så en polisanmälan är gjord sen i somras.
Hon tänker inte sätta ett annat staket för hon vill inte ha det längre in på sin tomt.