Byggahus.se
Hej,

Köpte ett hus för ett år sedan och var nere i krypgrunden idag och hittade denna, vad kan det vara för något? Går upp i huset någonstans så kan tyvärr inte följa den längre. Ser ut som ett motstånd till TV eller något?

Har ni någon aning? Tack på förhand.

Med vänlig hälsning,
Eric

• Kabel med okänd anordning fastsatt i krypgrund, ser ut som en del av elektrisk installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan det vara en skarv för antennkabel?

fgo fgo skrev:
Kan det vara en skarv för antennkabel?
Ja det kan det säkert vara…

Inget som används idag utan var mest nyfiken

Fiberskarv! Internet

• Gilla
wcankan och 1 till
  • Laddar…
W wcankan skrev:
Ja det kan det säkert vara…

Inget som används idag utan var mest nyfiken
Klipp och se vad som händer :crysmile::crysmile:

• Haha
Huddingebo
  • Laddar…
Huddingebo Huddingebo skrev:
Fiberskarv! Internet
Ah, ok! Är du säker? Jag trodde Fiberkabeln var tunnare då denna är mer i tjockleken som en gammal antennkabel.

Kommer dock inte klippa den utan var mest nyfiken.

Stort tack!

Med vänlig hälsning,
Eric

W wcankan skrev:
Ah, ok! Är du säker? Jag trodde Fiberkabeln var tunnare då denna är mer i tjockleken som en gammal antennkabel.

Kommer dock inte klippa den utan var mest nyfiken.

Stort tack!

Med vänlig hälsning,
Eric
Det är en duct (kanalisation) för fibern.

• Gilla
wcankan
  • Laddar…

Bästa svaret

Karrock
W wcankan skrev:
Före den lilla fiberdosan (jmf antennuttag) går fibern i en ca 6mm plastslang. Ganska styv. Jag drog min själv och skarvade med exakt sådana skarvar som du har i bild. Efter den lilla dosan kopplar man en tunn böjlig fiberkabel till router/modem/mottagare eller vad det ska kallas.

• Gilla
wcankan
  • Laddar…
Karrock Karrock skrev:
Före den lilla fiberdosan (jmf antennuttag) går fibern i en ca 6mm plastslang. Ganska styv. Jag drog min själv och skarvade med exakt sådana skarvar som du har i bild. Efter den lilla dosan kopplar man en tunn böjlig fiberkabel till router/modem/mottagare eller vad det ska kallas.
Toppen, tack snälla för bra svar! Då vet jag och nyfikenheten är stillad (y):D

• Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Om du tittar i mitten på skarven ("timglaset") så ser du den tunnare vita fiberkabeln. Den innehåller säkert 4st fiberkablar.
Kabeln under däremot ser ut att vara en coax-kabel (TV).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.