bild 1, den som vetter mot vit vägg.
Sista regeln diffar det 8mm.
lägg en foglist tex 8x43
bild2 höger sida om vattenpasset diffar det 2mm
lägg två remsor lumppapp 1+1 mm .
Du behöver sätta kortlingar längs väggen som stöd. Sen är det inget bra att lägga remsor uppepå när golvspån ska limmas. Vad är det för c/c mått på reglarna? Brukar vara mer 60 cm i gamla hus.
Du behöver sätta kortlingar längs väggen som stöd. Sen är det inget bra att lägga remsor uppepå när golvspån ska limmas. Vad är det för c/c mått på reglarna? Brukar vara mer 60 cm i gamla hus.
Dom ligger cc60 men e breda så ca 50cm mellanrum mellan balkarna!
Jag skulle ha skruvlimmat nya reglar (tex 45x95) på vardera sidan om de gamla. På så vis kan du rikta upp hela bjälklaget, du får tätare cc-mått virket inte skadar om om du ska montera spårade golv spånskivor. Dessutom blir golvåsarna betydligt kraftigare av en sådan påbyggnad, du får mindre svikt i golvet.
Så här såg det ut när jag gjorde ett liknande jobb hos mig.
Om det är lite så spänns det ner när du skruvar. Men du bör som sagt ha kortlingar vid väggarna. Skivan måste ha stöd under alla kanter (gäller även kant runt golvbrunnen). Fast 8mm är kanske lite mycket spänna ned.
När jag gjorde det där så lade jag dessutom stöd under alla vändspår. Skivan har i princip 0 bärkraft längs spåren.
Om det är lite så spänns det ner när du skruvar. Men du bör som sagt ha kortlingar vid väggarna. Skivan måste ha stöd under alla kanter (gäller även kant runt golvbrunnen). Fast 8mm är kanske lite mycket spänna ned.
jag kommer skruva kortlingar!
Även dra på en regel där det diffar som mest,
Fräser egna vändspår men kanske värt att skruva kortlingar under varje skarv ändå!
När jag gjorde det där så lade jag dessutom stöd under alla vändspår. Skivan har i princip 0 bärkraft längs spåren.