2 054 läst · 19 svar
2k läst
19 svar
Pappersark sögs upp i ventilationen
Sida 1 av 2
Hej, dum fråga men måste ändå ställa.
jag skulle testa ventilationen i badrummet och la ett litet pappersark för att testa om det fastnade, det sögs dock upp i kanalen och försvann. Är detta något som kan påverka framöver? Finns det risk att det förstör något i ventilationen? Bör jag kontakta hyresvärden?
jag skulle testa ventilationen i badrummet och la ett litet pappersark för att testa om det fastnade, det sögs dock upp i kanalen och försvann. Är detta något som kan påverka framöver? Finns det risk att det förstör något i ventilationen? Bör jag kontakta hyresvärden?
Ok, Worst case scenario.
Arket åker upp i kanalen och fastnar i fläkthjulet, som jammas fast, det blir varmt och börjar ryka kabelbrand uppstår osv.
Men chansen att det händer är nog större i amerikanska filmer chansen att vinna på triss är nog mer troligt.
Du kan sova gott.
Arket åker upp i kanalen och fastnar i fläkthjulet, som jammas fast, det blir varmt och börjar ryka kabelbrand uppstår osv.
Men chansen att det händer är nog större i amerikanska filmer chansen att vinna på triss är nog mer troligt.
Du kan sova gott.
Nä, finns inga ftx aggregat utan filter före fläkten.A Andy78 skrev:
Vet att de byter ut filter då och då så det ska ju sitta ett på plats. Ponera dock att det skulle ha missats, kan ett pappersark fastna i fläkten och börja brinna? Bör det inte gå igenom fläkten ändå? Snackar ett litet pappersark. En ruta från toapapper i storlekH halj skrev: