Det börjar bli trångt i dosan, skulle behöva bygga på lite. Hittar ingen färdig förhöjare, dosan är ca 85*85 mm. Är det ok att ta en likadan dosa och såga bort bottenplattan för att på så sätt skapa en förhöjning som borde passa?
Ett annat alternativ är förstås att inte ha så jämra mkt kopplingspunkter i samma dosa men nu är det som det är...
Ett annat alternativ är förstås att inte ha så jämra mkt kopplingspunkter i samma dosa men nu är det som det är...
Sätt en ny dosa bredvid så kan du dela upp dina kopplingar.
Det finns kapslade dosor som har dubbla längden, passar bra i ditt fall.P pelig skrev:
Passar även bra när vill grena av en befintlig kabel.
Jo känns bara lite jobbigt att i princip koppla om allting, ev dra nya kablar mm när allt faktiskt funkar. Det är bara "cover up" som saknas Men bra input.E elmont skrev:
Ah nu börjar det låta riktigt intressant! Jag kände inte till att det finns större dosor, tack för tipset. Hittar en här https://www.hornbach.se/shop/Koppli...44-UL94-1437762/6644350/artikel-detaljer.htmlC CB50 skrev:
Den är väl ca 1,5 ggr längre än en vanlig. Det skulle vara betydligt enklare än att sätta dubbla dosor där man måste dra (extra) kablar mellan dosorna.
Bästa svaret
Medlem
· Blekinge
· 9 598 inlägg
Stora kopplingsdosa finns här:
Kopplingsdosa - Biltema.se
Kopplingsdosa - Biltema.se
Bara sju kablar som möts i kopplingsdosan? Jag tror du kan trycka i minst en till ovanifrån också... 
Man ser på smutsen att det varit fyra kablar tidigare men att någon nyligen satt dit tre till. Redan innan den nya installationen borde man köpt en extra dosa och satt bredvid eller som någon skrev, köpt en större dosa. Jag hade faktiskt inte koll på att det finns, jag har själv en dosa där locket minst sagt bågnar men hela elen i det utrymmet ska dras om i sommar så det får vara ett tag till.
Man ser på smutsen att det varit fyra kablar tidigare men att någon nyligen satt dit tre till. Redan innan den nya installationen borde man köpt en extra dosa och satt bredvid eller som någon skrev, köpt en större dosa. Jag hade faktiskt inte koll på att det finns, jag har själv en dosa där locket minst sagt bågnar men hela elen i det utrymmet ska dras om i sommar så det får vara ett tag till.