Byggahus.se
Emma242 skrev:
Att passera polisbilar är ju även det något som mittfilsåkarna har stora problem med. På nämnda väg Stockholm-Södertälje, men även vidare ner mot Järna, brukar folk ställa sig på bromsen när de ser en målad bil.

Ligger man i 140 är det förståeligt, men det lustiga här är att de är de som ligger i 80 i mittfilen eller vänsterfilen som gör det. Det blir en oerhört tragikomisk effekt när hela snigeltåget saktar ner till 60, samtidigt som polisbilen passerar i MÖTANDE färdriktning. För att sen dra på igen när den passerat. Vad i helv. tror de ska hända?!

Det har också inträffat iaf 3 gånger att jag fastnat i kö i vänsterfil på i övrigt tom motorväg mellan Järna och Södertälje. När vägen rakar upp sig så ser man 20 bilar i kön bakom någon som inte vågar köra om polisbilen i högerfilen som lugnt såsar fram på fikarasten i dryga 100. Det är 110 på sträckan. Jag slår vad om att polisen gör det med flit och flinar åt stackarna som sitter och har tokångest.
Råkade här om morgonen ut för en som stannade när vi mötte en brandbil på 70 väg.

• Ledsen
  • Gilla
  • Haha
fiskbuggaren och 3 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Råkade här om morgonen ut för en som stannade när vi mötte en brandbil på 70 väg.
Mötte brandbil?

R
K Kane skrev:
Brukar jag också göra. Sen byter jag till mittenfilen och kör om den i 160 km/h och visar fingret. Man är ju rebell!

1:20 in i klippet:rofl::crysmile:

• Gilla
jannebmw
  • Laddar…
R RalleB skrev:
[media]
1:20 in i klippet:rofl::crysmile:
Man får väl hoppas att han kör ihjäl sig själv innan någon annan.

• Gilla
Lilak och 5 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
De som inte kan hålla hastigheten (som kör under skyltad hastighet antar jag att du menar) ska förstås ligga i högerfil de med. När man hinner upp dem kör man om dem, sen tillbaka ner i högerfil. Alla som har körkort torde klara en sådan manöver.
För att sedan behöva göra samma manöver, igen, å igen å igen eller bromsa, gasa bromsa gasa, för att någon kör sakta , ska av eller på avfarten.
Då är mittfilen perfekt.

• Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
A Andy78 skrev:
För att sedan behöva göra samma manöver, igen, å igen å igen eller bromsa, gasa bromsa gasa, för att någon kör sakta , ska av eller på avfarten.
Då är mittfilen perfekt.
Är det jobbigt att köra bil?

• Gilla
Prodigys och 3 till
  • Laddar…
A
A Andy78 skrev:
Då är mittfilen perfekt.
Du får nog ta en vända till i körskolan. Be särskilt om att få repetera flygande omkörning.

• Gilla
boschkenta och 6 till
  • Laddar…
R
Man får väl hoppas att han kör ihjäl sig själv innan någon annan.
Det citatet går ju applicera på vem som helst så, ditto. :rolleyes:

L leecher skrev:
Är det jobbigt att köra bil?
Nej man har ju farthållare, jäkligt smidigt faktiskt.

A Andy78 skrev:
Då är mittfilen perfekt.
Medan laglydigt folk som @Fairlane tvingas runda dig med dubbla filbyten och jag kör om på insidan.

• Gilla
jocke31 och 6 till
  • Laddar…
Tycker klippet beskriver det ganska bra

A Andy78 skrev:
Nej man har ju farthållare, jäkligt smidigt faktiskt.
Håller med om fatthållare, tänkte dock på det du skrev om filbyten

• Gilla
Edlunn och 3 till
  • Laddar…
Emma242 skrev:
Du får nog ta en vända till i körskolan. Be särskilt om att få repetera flygande omkörning.
Måste bara fråga vilken vilken körskola du gick i som lörde ut att man aldrig får använda mittenfilen.
Vad var deras förklaring till att den existerar?
Vad är din rädsla, varför så rädd att köra i mittenfilen?

• Gilla
RalleB
  • Laddar…
Medan laglydigt folk som @Fairlane tvingas runda dig med dubbla filbyten och jag kör om på insidan.
Vad menar du med att han behöver runda mig med dubbla filbyten och köra om på insidan,
förstår inte vad du menar, hur blir jag omkörd på insidan när jag kör snabbare än trafik i högerfil? det är därför jag kör i mittenfilen.

A
A Andy78 skrev:
Måste bara fråga vilken vilken körskola du gick i som lörde ut att man aldrig får använda mittenfilen.
Vad var deras förklaring till att den existerar?
Vad är din rädsla, varför så rädd att köra i mittenfilen?
När skrev jag att man aldrig får använda mittfilen, eller att jag är rädd för att göra det?

• Gilla
Prodigys och 1 till
  • Laddar…
Emma242 skrev:
När skrev jag att man aldrig får använda mittfilen, eller att jag är rädd för att göra det?
Du gröta om något tillbaka till körskolan , du verkar ha problem med omkörningar och vänsterfil, vad är problemet?
Vill du ligga konstant till höger så gör så.
Men blir inte förvånad om jag svänger ut framför dig från en påfart om det är trångt och helt ledigt i mitten och till vänster.

• Gilla
  • Wow
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.