950 993 läst · 9 915 svar
951k läst
9,9k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Renoverare
· Stockholm
· 18 154 inlägg

Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 3 303 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 3 303 inlägg
Denna skulle man köpt i november förra året, om inte som spekulation så för att hedga elräkningen. Upp mer än 10x utan hävstång:
https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/382744/long-el-h
https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/382744/long-el-h
1979 hade jag ett på 16% och ett på 4,2% och det var på 40 år och det var kvar ca 10 år när vi köpte huset. Ungefär då Kalle Bildt och Bengt Dennis fixade till 500%KnockOnWood skrev:
Det var marginalräntan som var 500 % i några dagar (1992 tror jag) så den slog inte igenom riktigt så mycket på bolåneräntorna.
Ekonomichefen på firman jag jobbade på var glad eftersom det gav nån miljon eller så extra i kassan.
Det enklaste sättet att bli rikare är ju att börja med att vara rik.
Ekonomichefen på firman jag jobbade på var glad eftersom det gav nån miljon eller så extra i kassan.
Det enklaste sättet att bli rikare är ju att börja med att vara rik.
Renoverare
· Stockholm
· 18 154 inlägg
Fint med den crashen. Mina päron köpte en lägenhet på östermalm till mig för 300k. Sjukt vad man kunde göra klipp på den tiden.
Var ju dock tristare för de som inte hade råd med räntan. Pappa hade en sådan anställd. Han fick sälja för ingenting. Tog många år innan han var tillbaka.
Det tragiska var att han hade boende i Aspudden. Det blev poppis 10-15 år senare. Hade varit ett klipp
Var ju dock tristare för de som inte hade råd med räntan. Pappa hade en sådan anställd. Han fick sälja för ingenting. Tog många år innan han var tillbaka.
Det tragiska var att han hade boende i Aspudden. Det blev poppis 10-15 år senare. Hade varit ett klipp
Jo som vanligt så gick ju rika o banker vinnande ur den kraschen lika dant med finanskraschen på 90 talet bankerna har aldrig varken före el efter gjort så mycket pengar på fastigheter som de tog över. Jo generaliserar lite men int mycket. Då vilka gick betala kalaset?AndersMalmgren skrev:
Fint med den crashen. Mina päron köpte en lägenhet på östermalm till mig för 300k. Sjukt vad man kunde göra klipp på den tiden.