Byggahus.se
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Lagt 500k på AMD 2017 hade inte varit fel
Hur många i den här tråden har köpt aktier i elbolag på sistone?

P pmd skrev:
Hur många i den här tråden har köpt aktier i elbolag på sistone?
Jag var lite sugen på det när det indexet gick upp med 6% på en dag. Men jävligt skakig marknad.

KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Aj då, jag som trodde jag hade den värsta räntan!
När vi köpte hus år 1975 ställdes vi i kö för att få ett beviljat hypotekslån.
Det tog ett eller två år innan lånet kunde genomföras.
Och då var ränta 15,75% (inklusive en försumbar amortering).
1979 hade jag ett på 16% och ett på 4,2% och det var på 40 år och det var kvar ca 10 år när vi köpte huset. Ungefär då Kalle Bildt och Bengt Dennis fixade till 500%

P
Det var marginalräntan som var 500 % i några dagar (1992 tror jag) så den slog inte igenom riktigt så mycket på bolåneräntorna.
Ekonomichefen på firman jag jobbade på var glad eftersom det gav nån miljon eller så extra i kassan. :)
Det enklaste sättet att bli rikare är ju att börja med att vara rik.

• Gilla
Noramasen och 2 till
  • Laddar…
Göran.W
Om jag inte minns helt fel fick jag betala 26% på mitt lägenhets lån då.

Göran.W Göran.W skrev:
Om jag inte minns helt fel fick jag betala 26% på mitt lägenhets lån då.
Jäklar det var tufft

Fint med den crashen. Mina päron köpte en lägenhet på östermalm till mig för 300k. Sjukt vad man kunde göra klipp på den tiden.

Var ju dock tristare för de som inte hade råd med räntan. Pappa hade en sådan anställd. Han fick sälja för ingenting. Tog många år innan han var tillbaka.

Det tragiska var att han hade boende i Aspudden. Det blev poppis 10-15 år senare. Hade varit ett klipp

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fint med den crashen. Mina päron köpte en lägenhet på östermalm till mig för 300k. Sjukt vad man kunde göra klipp på den tiden.

Var ju dock tristare för de som inte hade råd med räntan. Pappa hade en sådan anställd. Han fick sälja för ingenting. Tog många år innan han var tillbaka.

Det tragiska var att han hade boende i Aspudden. Det blev poppis 10-15 år senare. Hade varit ett klipp
Jo som vanligt så gick ju rika o banker vinnande ur den kraschen lika dant med finanskraschen på 90 talet bankerna har aldrig varken före el efter gjort så mycket pengar på fastigheter som de tog över. Jo generaliserar lite men int mycket. Då vilka gick betala kalaset?

• Gilla
heimlaga
  • Laddar…
Apropå glömt. Visst var det ändå bättre förr. :cool:

Kontrast mellan svartvit bild av man på motorcykel och färgbild av man på elsparkcykel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Klabbarparn och 11 till
  • Laddar…
Ja, han sitter på framhjulet.

• Haha
jnse
  • Laddar…
A
Alfredo Alfredo skrev:
Apropå glömt. Visst var det ändå bättre förr. :cool:

[bild]
mannen blev fjollig och utvecklade Gustav vasa ben:crysmile:

• Haha
lärjungen och 2 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
mannen blev fjollig och utvecklade Gustav vasa ben:crysmile:
Undrar vilket som ledde till vilket? :thinking:Eller kom försämringarna samtidigt? :thinking::thinking:

A
Alfredo Alfredo skrev:
Undrar vilket som ledde till vilket? :thinking:Eller kom försämringarna samtidigt? :thinking::thinking:
kallas utveckling av vissa..
kan ta vissa grottmänniskor hela livet att utvecklas.... och ändå hinner de inte fram... ;):crysmile:

Alfredo Alfredo skrev:
Försämringen kom plötsligt när motorcykeln startade.

• Wow
  • Haha
pmd och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.