Byggahus.se
Är koncentrerad T-röd ok till att putsa fönstren? Eller blir dom förstörda...?

Klistermärken osv på nya fönster

Rapid skrev:
Är koncentrerad T-röd ok till att putsa fönstren? Eller blir dom förstörda...?

Klistermärken osv på nya fönster
Det går bra...

T-röd med vatten och lite diskmedel använde vi när jag jobbade som fönsterputsare. Då kan man putsa fönster när det är kallt ute utan att vattnet fryser.:-D

T-röd är ok på glaset men inte på målade ytor. Att ta lite T-röd på en trasa för att ta bort klistermärken är inga problem men att med T-röd putsa hela fönstren avråder jag ifrån. Dagens vattenbaserade färger blir fula av sådan behandling.

Använd kemisk ren bensin till klister som sitter kvar.

rakblad och diskmedel(yes) vatten är bra.
För att putsa hela fönstren om kanonresultat önskas, använd ofärgat tidningspapper, minst 1 dygn gammal(så inte trycksvärtan sabbar)

Bror skrev:
T-röd är ok på glaset men inte på målade ytor. Att ta lite T-röd på en trasa för att ta bort klistermärken är inga problem men att med T-röd putsa hela fönstren avråder jag ifrån. Dagens vattenbaserade färger blir fula av sådan behandling.
Jag använde koncentrerad T-röd på hela fönsterytorna. Det blev färg-flammor i fönstren. Tvättade därefter- senare- med diskmedel och färgflammorna verkar ha försvunnit. Skall kolla i olika soljus och vinklar...

Målade därefter väggpanelen, efter mitt tvättäventyr- åtminstone något rätt i denna arbetsinsats

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.