Byggahus.se
Tack för uppmuntran. Vi la värmegrund och ska lägga skifferplattor. En avdelning är torpargrund med breda furuplank och där ska vi ha konvektorelement vid fönstret. Isolerade taket med lösull i helgen 260mm, mycket nöjd med hur det blev. Nästa jobb blir att sätta träpanel i taket.

• Gilla
Myrv12
  • Laddar…
chris47 chris47 skrev:
Tack för uppmuntran. Vi la värmegrund och ska lägga skifferplattor. En avdelning är torpargrund med breda furuplank och där ska vi ha konvektorelement vid fönstret. Isolerade taket med lösull i helgen 260mm, mycket nöjd med hur det blev. Nästa jobb blir att sätta träpanel i taket.
Fick se denna intressanta tråd nu.... sitter själv och letar/funderar runt. Jag har en ladugår som jag delvis funderar på att bygga om till bostadshus. Jag har dock en fundering... största frågan är väl kanske om djurlukten sitter i väggarna eller i golvet?! hur mycket behöver man gräva ur. I min ladugård är nedersta stockraden halvkass så jag funderar på attt lyfta allt och gräva in under och få bort stenarna för att byta ut dessa mot Albabalk istället.

E ekstrem skrev:
Fick se denna intressanta tråd nu.... sitter själv och letar/funderar runt. Jag har en ladugår som jag delvis funderar på att bygga om till bostadshus. Jag har dock en fundering... största frågan är väl kanske om djurlukten sitter i väggarna eller i golvet?! hur mycket behöver man gräva ur. I min ladugård är nedersta stockraden halvkass så jag funderar på attt lyfta allt och gräva in under och få bort stenarna för att byta ut dessa mot Albabalk istället.
Det hade varit grisar och hönsi våran lada.innan vi tog över. Vi har tagit bort all trä förutom reglar och gjutit golv, så inga problem med lukt.
/CC

Hej
Har snart gått 7 år sedan första inlägget i tråden. Har hänt lite i alla fall så jag tänkte det kunde var kul att lägga upp samma bilder igen som i första inlägget.
Grusad gårdsplan med rödfasad byggnad i vinkel och nya dörrar samt fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad verkstad med arbetsbänkar och verktyg, gamla ladugårdsstolpar bevarade.
Skapa konto
Renoverat loft med nytt golv och stolpar, använt som "partyloft" med pingisbord och projektorfilmvisning.
Skapa konto

Bild 1 är samma som gamla bild 1 som visat gårdsplanen som grusats och fasaden i vinkel som plåtats. Har satt in dörrar, fönster och tätat i den del som nästa bild är tagen i.
Bild 2 är samma vinkel som i gamla tredje bilden. Den gamla ladugården som fått bli verkstad. Har rivit ur all gamla inredning, foderbordet fick bli arbetsbänk. Taket ser samma ut men ovanför har jag riktat och reglat upp med 45*145 cc60, isolerat och lagt råspontsgolv som ses på sista bilden.
Bild 3 är tagen från samma plats som gamla bild fyra, ovanför verkstaden. Nytt golv och nya stolpar m.m. Ska bli "partyloft". Har kvar lite på väggar och så ska det bli en bar och huvudentré på gaveln.
Övriga bilder är det tyvärr ingen förändring på ännu.

• Gilla
Hundvalpen och 3 till
  • Laddar…
Rekommenderat från shoppen

Varför visas rekommenderat från shoppen?

Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop. Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget. Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt. Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.