Byggahus.se
ÅkeSun ÅkeSun skrev:
Volvo Amazon med galonklädsel.....................
Haha det var tider det. Jag mins inte farsans Amazon var för liten. Men jag mins hans Ford Granada, med insprut, det var himla fint tyckte han :)

Sedan fick vi en BMW 750i med v12, AC och taklucka, takluckan var jag begeistrad i som barn mins jag :)

Edit: jag mins han ofta pratade om att det var två raka sexor som var sammansatta men tror det var en sanning med modifikation då M70 var en helt egen motor dock mycket likheter med två M20 ihopsatta som ett V

Redigerat:
Bilåkning längre sträckor skedde nattetid då det var för varmt på dagen, gör lika nuförtiden med barn

• Gilla
MariaT75
  • Laddar…
Gammal sparbössa föreställande en mörkhyad pojke, med texten "Söndagsskolbarnens Hednamission".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den sparbössa med en mörkhyad gosse som bockade tacksamt när missionskyrkans söndagsskolebarn skänkte en slant till hednamissionen. Användes ända in på 1970-talet på sina håll.

hscn hscn skrev:
[bild]

Den sparbössa med en mörkhyad gosse som bockade tacksamt när missionskyrkans söndagsskolebarn skänkte en slant till hednamissionen. Användes ända in på 1970-talet på sina håll.
Jag är en tidig 80-talist och kommer ihåg den bössan från vår frikyrkas söndagsskola. (Det fanns även en som såg ut som en jordglob med myntinkastet på Nordpolen, den är kanske i bruk än idag, till skillnad från den lille svarte pojken som jag misstänker är gömd bakom en skämskudde i förrådet.)

• Gilla
hscn
  • Laddar…
B
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Edit: jag mins han ofta pratade om att det var två raka sexor som var sammansatta men tror det var en sanning med modifikation då M70 var en helt egen motor dock mycket likheter med två M20 ihopsatta som ett V
Din farsgubbe var nog inte helt fel ute ändå. Jag följde utvecklingen av BMW:s V12 med stort intresse som bilintresserad yngling, kommer inte ihåg alla detaljer men en sak jag minns är att motorn kan gå på en cylinderrad om den andra faller bort. Jag har ett svagt minne av att man ska kunna köra minst 200 km/h på det sättet.

• Gilla
Marcus Lundqvist och 1 till
  • Laddar…
B Blazermannen skrev:
Din farsgubbe var nog inte helt fel ute ändå. Jag följde utvecklingen av BMW:s V12 med stort intresse som bilintresserad yngling, kommer inte ihåg alla detaljer men en sak jag minns är att motorn kan gå på en cylinderrad om den andra faller bort. Jag har ett svagt minne av att man ska kunna köra minst 200 km/h på det sättet.
Aha det visste jag inte
Han hade en Cadillac Seville STS flera år senare en v8. Den stängde av cylindrar om man snålkörde :) samt fanns ett emergency mode då gick den på en cylinder och kunde köra utan kylning x antal mil. :)

Har för mig den motorn var legendarisk för det var general motors enda vettiga motor någonsin :crysmile:

Min första luftpistol i 5.5mm den var riktigt kraftfull, mins man fick vara kreativ för att orka spänna fjädern

En Webley Hurricane luftpistol i 5.5mm på en ensfärgad bakgrund.
Skapa konto

Porrtidningar i automaten.Som man kompisarna och tittade på.

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Har för mig den motorn var legendarisk för det var general motors enda vettiga motor någonsin :crysmile:
:crysmile::crysmile::crysmile:

En cylinder? Nja...?
Svårt att tänka mig att man orkar driva en bil på endast en cylinder, men jag har ju haft fel förr :D

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
nino nino skrev:
En cylinder? Nja...?
Svårt att tänka mig att man orkar driva en bil på endast en cylinder, men jag har ju haft fel förr :D
Kanske det var ett cylinderpar, bilen vägen runt 2 ton så 0 till 100 var nog inte upphetsande :)

• Gilla
nino
  • Laddar…
En cylinder kommer man långt med, fråga vilken mopedist som helst …

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
fahlis fahlis skrev:
En cylinder kommer man långt med, fråga vilken mopedist som helst …
2 taktare med svänghjul och låg vikt dock ;)

• Gilla
nino
  • Laddar…
En massa HP-ägare här. Är det bara jag som glömt Texas Instrument?

Svartvit bild av en Texas Instruments TI-82 grafritande miniräknare.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
p-pennan och 6 till
  • Laddar…
fahlis fahlis skrev:
En massa HP-ägare här. Är det bara jag som glömt Texas Instrument?

[bild]
Jag länkade en ti 85 tidigare :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.