Byggahus.se
Vi önskar dubbla våran boyta som idag är på 122m2 + biarea
Skulle det fungera att bygga en tillbyggnad i samma form som huset fast l format? Att tillbyggnaden går ända fram till altanens slut? Sen kanske ha altansidan glasad mot tillbyggnaden

hoppas ni förstår hur jag tänker

• Tvåvånings tegelhus med vit altan och möjlighet för tillbyggnad längs altanens sida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tegelhus med sadeltak och vit entrétrappa, tänkt för L-formad tillbyggnad och glasad altan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja det är väl görbart. Men det skulle bli dyra kvadratmeter tror jag.

Steg 1 borde va att undersöka möjligheten att få bygglov.
Steg 2 anlita en arkitekt.

maah maah skrev:
Ja det är väl görbart. Men det skulle bli dyra kvadratmeter tror jag.

Steg 1 borde va att undersöka möjligheten att få bygglov.
Steg 2 anlita en arkitekt.
Jodå. Det är på gång. Men är problem med detaljplanen. Står att det bara finns 1-planshus där jag bor. Det var massa bök med bygglovet till altanen. Fick tillslut gå efter ett gammalt bygglov som hade gått ut. För att ens få göra nåt. Dem behöver lägga till 2-planshus i detaljplanen i kommunfullmäktige.

Kanske du kan bygga nått sånt här se bild. Snedställda två symmetriska hus. Men fråga dig själv om du verkligen behöver så stort som dubbla....

Varför inte förlänga huset? Bygga ut från en långsida? Svårt att få det snyggt som du förklarar. Måste kommunen ändra/förnya en detaljplan kommer det ta tid och bli väldigt dyrt…

Ögonfröjd Ögonfröjd skrev:
Kanske du kan bygga nått sånt här se bild. Snedställda två symmetriska hus. Men fråga dig själv om du verkligen behöver så stort som dubbla....
ser ingen bild

K kata dalström skrev:
ser ingen bild

Ögonfröjd Ögonfröjd skrev:
Syns fortfarande ingen bild.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.