Byggahus.se
Tillbyggnad från 1970 som när jag tittat till vinden har några (stående) träreglar som har bark kvar.
På dessa kan man se att något gnagt gångar och även flyghål som är ovala och väldigt välsvarvade i kanterna och kanske 8-10 mm på längden.
Vad kan det vara för "skadedjur" och behöver man vara orolig, endast ett fåtal träreglar med bark och övriga finns inga hål eller bark i.

Träregel med kvarvarande bark och ovala gnagda hål på vinden, omgiven av isoleringsmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träregel med bark och ovala hål som tyder på skadedjursangrepp i en tillbyggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har du fått något svar? Var det blåhjon?

Bästa svaret

T Marthe Aune Eriksen skrev:
Har du fått något svar? Var det blåhjon?
Var med om samma sak sommaren 2018. Kikade på vinden och överallt var det hål. Tog ut Anticimex som konstaterade att det var ofarligt och att dom endast angriper där det sitter bark och då bara precis under barken. Så ingen fara om det bara är där det är bark

• Gilla
Trollöra och 1 till
  • Laddar…
N Novisen10 skrev:
Tillbyggnad från 1970 som när jag tittat till vinden har några (stående) träreglar som har bark kvar.
På dessa kan man se att något gnagt gångar och även flyghål som är ovala och väldigt välsvarvade i kanterna och kanske 8-10 mm på längden.
Vad kan det vara för "skadedjur" och behöver man vara orolig, endast ett fåtal träreglar med bark och övriga finns inga hål eller bark i.

Visa bilaga 510319 Visa bilaga 510320
Fick du något svar på vad det var ?
Jag har liknande , men bara där det suttit/sitter ytbark

RRRi RRRi skrev:
Fick du något svar på vad det var ?
Jag har liknande , men bara där det suttit/sitter ytbark
Inlägget innan dig tycks ha svaret på din fråga

• Gilla
Novisen10
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.