Byggahus.se
Rullen ska tydligen vara i trä. Men den är i grön nylon eller liknande plast...
Så far svarvade tydligen en ny... Handtaget är nog det enda på klipparen som inte blev renoverat...

Redigerat:
Keiller Keiller skrev:
Klippo har ju en motorlös cylinderklippare, en s.k "handjagare". Ca 1500 för en ny och begagnade på Blocket brukar finnas för en femhundring. Det finns fler tillverkare och priserna varierar. Själv hade jag en brunmetallic 70-tals Husqvarna med vita fälgar :D

Hör av dig om du vill sälja den bullrande Klippon. Tänkte skaffa en att ha som reserv.
Har en bullrande Klippo över nu, funkar men är inte den snyggaste. Gratis, bara att hämta. Om inte du vill ha kanske nån annan Byggahusare är intresserad.

• Gilla
Keiller
  • Laddar…
A
Lill72 Lill72 skrev:
Har en bullrande Klippo över nu, funkar men är inte den snyggaste. Gratis, bara att hämta. Om inte du vill ha kanske nån annan Byggahusare är intresserad.Visa bilaga 528591
quantum motor..
(y)
Jag har fortfarande membran åt dessa..

Lill72 Lill72 skrev:
Har en bullrande Klippo över nu, funkar men är inte den snyggaste. Gratis, bara att hämta. Om inte du vill ha kanske nån annan Byggahusare är intresserad.Visa bilaga 528591
Lysande! Jag skickar ett PM.

Efter att ha köpt en Stiga SCM 240 till fritidshuset är mitt omdöme att den är lättkörd, men missar halvlångt, liggande-lutande gräs. Jag får intrycket att handgräsklippare är bäst för jämntätt, kortare gräs. Att den är kortare än motorgräsklipparen gör att den är lite bättre på att dyka ned i fåror och gropar. Däremot sämre på att komma nära kanter eftersom knivarna inte når ända ut i bredd.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.