Byggahus.se
FrånNorr FrånNorr skrev:
Hej
Tack för tankar, De har tagit måtten till garaget från alla tomtgränser, dungen är kommunen. Området är planlagt som Fritidshus omr, senare har jag sett att de är permanentboende fritidshus som jag hittade när jag googlade runt. Garagets vänstra kant kommer vara 10.5-11m från där kanten på containern högra kant står. Åt vänster. och ett växthus på andra sidan som skymmer, ca10m2 - Måtten var de väldigt noga med att visa när de hade fått startbesked från kommunen för bygge. De värsta för mig är att de dålt de för mig ända tills dagen , trots att de hälsar ibland och är glada som vi. Även om jag tyckte att de var en dålig tanke att sätta garaget i våran sikt från köksfönstret. Tackar alla för att de orkat ägna tankar åt mina funderingar. Men de verkar bara vara att acceptera.......:¨( Bild kommer efter byggnation om de går lägga upp i tråden efter bygge.
Jag har inte dolt någonting för dig, däremot har du inte kommit med all fakta, för att få en rättvis bedömning på forumet skriver jag min version, lättare att dömma när man får bägge sidorna

• Gilla
Myrstacken och 10 till
  • Laddar…
Scouten skrev:
Oj, nu blir det att plocka fram popcornen!

Lycka till båda två och försök hitta ett sätt att samexistera, trots garagebygge.
Jag gillar oxå popcorn

• Gilla
mekar-anders och 3 till
  • Laddar…
L
T tanaris skrev:
Jag förstår inte riktigt vad du ville ha sagt, men det är ju ganska uppenbart att du tycker att ditt behov av sjöglimt är större än deras behov av garage, och detta trots att de följer alla regler som finns.
Hej du från Norr. Kirre2 tanaris o två till tror Dom är så otrevliga ..Och får ingen hjälp lr svar. Tror det är här dom är hela dagarna.För när jag gick med. Skulle fråga såå störiga o inte snälla . Men dom får hålla på. Så har gått ur

• Gilla
  • Haha
FrånNorr och 1 till
  • Laddar…
L Lowley skrev:
Hej du från Norr. Kirre2 tanaris o två till tror Dom är så otrevliga ..Och får ingen hjälp lr svar. Tror det är här dom är hela dagarna.För när jag gick med. Skulle fråga såå störiga o inte snälla . Men dom får hålla på. Så har gått ur
Du har lite av en historik av att gnälla på grannar, däremot tycker jag dom flesta här är sakliga. T.om Krille-72 som vanligtvis är en bitsk jävel :crysmile:

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
C CM1234 skrev:
Du har lite av en historik av att gnälla på grannar, däremot tycker jag dom flesta här är sakliga. T.om Krille-72 som vanligtvis är en bitsk jävel :crysmile:
Tack för uppmuntran. Nu tycker jag att vi inte ska sabba tråden med ot. Särkilt inte när vi har en unik tråd där både Ts och hans antagonist @Mikelul verkar samtidigt. Ska blir spännande och se ifall Ts återvänder eller inte.

Det här påminner mig om väldigt många andra trådar där man blivit lurad och bedragen av en hantverkare. Man lämnar bara en halv sanning och utesluter till en början viktiga detaljer. Varför gör man så på ett anonymt forum? Är det viktigare för folk att bli klappad medhårs än att försöka få hjälp? Om hjälpen går emot en Ts. Är man taskig då?

I det här fallet är Ts inte så anonym längre. Anonym för oss men inte mot hans antagonist. Vi får se om @Mikelul lyckas locka fram en kommentar från Ts.

Sjukt rolig avslutning blev det annars på tråden iaf.

• Gilla
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
FrånNorr FrånNorr skrev:
De ska ta ned tallarna har de sagt. men att de bara gör att jag kan se fasaden på garaget och garageporten tydligare, vet inte om det gynnar mig......? De gör inget för att jag ska få bättre sjösikt. Däremot gick jag deras önskan till mötes när jag fått godkänt av kommunen att röja slybuskaget till höger och röjde inte upp. För de ville inte ha insyn från hamnen, de var av att jag ville inte äventyra grannsämjan.
Visst var detta I samband med att du överklaga min ansökan om att muddra, skymd utsikt pga uppläggning av 40 cm muddermassor, samt onödigt med egen hamn

• Haha
  • Gilla
TRJBerg och 8 till
  • Laddar…
Var har Ts tagit vägen? Måste ju komma svar. Vi vill inte bara höra en version. Då blir det lika tråkigt som det brukar vara. Här har ni chansen att prata ut med massor med domare. Släpp hörnflaggan och tala ur skägget.

• Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
FrånNorr FrånNorr skrev:
Hej
Tack för tankar, De har tagit måtten till garaget från alla tomtgränser, dungen är kommunen. Området är planlagt som Fritidshus omr, senare har jag sett att de är permanentboende fritidshus som jag hittade när jag googlade runt. Garagets vänstra kant kommer vara 10.5-11m från där kanten på containern högra kant står. Åt vänster. och ett växthus på andra sidan som skymmer, ca10m2 - Måtten var de väldigt noga med att visa när de hade fått startbesked från kommunen för bygge. De värsta för mig är att de dålt de för mig ända tills dagen , trots att de hälsar ibland och är glada som vi. Även om jag tyckte att de var en dålig tanke att sätta garaget i våran sikt från köksfönstret. Tackar alla för att de orkat ägna tankar åt mina funderingar. Men de verkar bara vara att acceptera.......:¨( Bild kommer efter byggnation om de går lägga upp i tråden efter bygge.
väntaväntavänta. Vad är det jag läser. Är det UTSIKTEN FRÅN KÖKSFÖNSTRET som gör att du går i taket och överklagar och håller på?? Maken till småsint!

• Gilla
hoffmaister91 och 3 till
  • Laddar…
Krille-72 Krille-72 skrev:
Tack för uppmuntran. Nu tycker jag att vi inte ska sabba tråden med ot. Särkilt inte när vi har en unik tråd där både Ts och hans antagonist @Mikelul verkar samtidigt. Ska blir spännande och se ifall Ts återvänder eller inte.

Det här påminner mig om väldigt många andra trådar där man blivit lurad och bedragen av en hantverkare. Man lämnar bara en halv sanning och utesluter till en början viktiga detaljer. Varför gör man så på ett anonymt forum? Är det viktigare för folk att bli klappad medhårs än att försöka få hjälp? Om hjälpen går emot en Ts. Är man taskig då?

I det här fallet är Ts inte så anonym längre. Anonym för oss men inte mot hans antagonist. Vi får se om @Mikelul lyckas locka fram en kommentar från Ts.

Sjukt rolig avslutning blev det annars på tråden iaf.
Kanske alla hantverkare man känner skulle tipsas om att läsa trådarna här på forumet
Hade varit intressant att få höra motparten i alla gnäll och hat trådar som rör hantverkare
;)

U Uffe A skrev:
Kanske alla hantverkare man känner skulle tipsas om att läsa trådarna här på forumet
Hade varit intressant att få höra motparten i alla gnäll och hat trådar som rör hantverkare
;)
Du har så rätt. Det skulle vara ett riktigt intressant forum. Men pajkastningen skulle självklart förstöra.
I detta forum har jag märkt att just Ts verkar lämna forumet väldigt snabbt i många fall. Antagligen för att dom i många fall förstår hur det ligger till. Men trådarna forsätter och lever sitt eget liv..:crysmile:

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
För kännedom så är det faktiskt möjligt att få servitut på utsikt. I detta fallet är det tyvärr för sent.

K kjellinge skrev:
För kännedom så är det faktiskt möjligt att få servitut på utsikt. I detta fallet är det tyvärr för sent.
Har svårt att tro att I efter hand få servitut på utsikt, planlades 1967,länka gärna till din källa
Micke

Mikelul Mikelul skrev:
Har svårt att tro att I efter hand få servitut på utsikt, planlades 1967,länka gärna till din källa
Micke
Nej, som jag skrev så har jag svårt att tänka mig att fastighetsägaren i detta läget skulle gå med på servitut som skulle stoppa hans bygge.

B
Måste vara omöjligt att få officialservitut på utsikt!

Krille-72 Krille-72 skrev:
Det ända som kommer hända med din överklagan är att relationen till din granne försämras ytterligare. Du kommer självfallet inte vinna någon juridisk framgång. Den enda som gör bort sig i detta fall är tyvärr du själv om du överklagat med motiveringen om utsikt
Tänk själv hur lite det skulle byggas om varje fastighetsinnehavare hade rätt att stoppa ett bygge pga. Förstörd utsikt. Nästan alltid när något byggs så blir det till en början en otrevlig förändring. Sen vänjer sig de flesta snabbt. Men inte alla såklart.
Vill man ha garanterad sjöutsikt så köper man en sjötomt.
När de nu ska ta bort min utsikt, hade jag vekat att vi kunde kompromissa. Att de rensade bort slyn på sidan. Är alla papper korrekta så är de, och då kan jag inte säga nå. Och då får jag acceptera. Men sitta och titta på en garageport är inget jag tror någon vill byta till. De finns andra möjligheter att lösa de här på. Men de är har inte kommit på frågan....? Den är ganska anal frågan. Som jag känner de. Våran väg, lr... Ja våran väg, verkar vara deras sätt att kompromissa på.... Men jag vill bara inte att de ska sänka mitt huspris och dubbla deras, på min bekostnad. Då ska de gå rätt till.

• Haha
Myrstacken och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.