852 423 läst · 5 055 svar
852k läst
5,1k svar
Larminstallation Siemens SPC, LARMSKOLA!?
Hej!
Får felmeddelande i Androidappen: Hämta central sumering misslyckades (ERROR: Generic)
Har inte gjort några ändringar i några inställningar. Går jag in via spcconnect ser jag att larmet är online o status OK - men får fel om jag försöker ansluta. Så här: (Ett fel inträffade vid försök att hämta systemsammanfattningsinformation från centralen.) Har varit ett par dagar nu. Någon som har idé hur gå vidare?
Får felmeddelande i Androidappen: Hämta central sumering misslyckades (ERROR: Generic)
Har inte gjort några ändringar i några inställningar. Går jag in via spcconnect ser jag att larmet är online o status OK - men får fel om jag försöker ansluta. Så här: (Ett fel inträffade vid försök att hämta systemsammanfattningsinformation från centralen.) Har varit ett par dagar nu. Någon som har idé hur gå vidare?
Står det
Står det något i loggen på centralen?J JSNIP skrev:Hej!
Har inte gjort några ändringar i några inställningar. Går jag in via spcconnect ser jag att larmet är online o status OK - men får fel om jag försöker ansluta. Så här: (Ett fel inträffade vid försök att hämta systemsammanfattningsinformation från centralen.) Har varit ett par dagar nu. Någon som har idé hur gå vidare?![]()
Har samma på ios appen. Är spcconnect nere?J JSNIP skrev:Hej!
Har inte gjort några ändringar i några inställningar. Går jag in via spcconnect ser jag att larmet är online o status OK - men får fel om jag försöker ansluta. Så här: (Ett fel inträffade vid försök att hämta systemsammanfattningsinformation från centralen.) Har varit ett par dagar nu. Någon som har idé hur gå vidare?![]()
Intressant ska prova. trycker man på gula knappen på kretskortet någon sekund eller hur gör man omstart? Vill inte göra hårdreset..D dvjstefan skrev:
vet inte vilken färg, men knappen satt hos mig uppe i det högra hörnet. Glöm inte att inaktivera larmet innan bara - kan bli så dålig stämning hemma isf, speciellt så här dagsJ JSNIP skrev:
//S
W wittsjo skrev:
Jag satte larmet i installatörsläge och uppgraderingsläge via panelen - skruvade bort kåpan, tryckte på knappen uppe i högra hörnet. Och efter ca 10min och lite frustandes var panelen helt plötsligt online på www.spcconnect.com . Så fungerade för mig.J Joelbit skrev: