Kan väl börja med att säga jag kan noll om avloppsrör, men jag förstår att vattnet ska inte stanna halvvägs i röret och sedan komma tillbaka igen
Saken är att jag hyr en lägenhet på vinden i ett privat hus, så det är väl egentligen inte min uppgift, Men värden menar att detta aldrig hänt förut så jag känner mig lite skyldig (ingen aning varför eg)
Jag postar lite bilder så kanske någon av er kunniga kanske kan se ifall det är åt skogen någonstans så får jag påpeka detta!
Under diskhon:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Från köket ut i Tvättstugan:
Logga in
Skapa konto
Där vattnet läcker ut i tvättstugan:
Logga in
Skapa konto
Fortsättning på röret mot toaletten där det är ihopkopplat med handfatet:
Logga in
Skapa konto
skakar jag i röret på bilden ovan hör jag hur det skvalpar vatten.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Detta röret går sedan in i handfatet under vattenlåset inne på toaletten.
Ingen anledning att känna sig skyldig för det. Däremot borde någon aldrig mer dra ett rör och skämmas rejält. Det där är det värsta jag sett på bra länge.
(Det var den värsta gettoavloppsdragningen som jag har sett.)
Nej det hade jag med som känsla , men vattnet verkar ändå ta sig förbi den delen och fastnar sedan ute i röret mellan köket och toaletten i tvättstugan
Nej det hade jag med som känsla , men vattnet verkar ändå ta sig förbi den delen och fastnar sedan ute i röret mellan köket och toaletten i tvättstugan
När du har med köksavlopp att göra så spolas det ner mer en bara vatten å när som det set ut på bilderna inte är lutning på rören så kan det samlas i grejer i rören där det är baklut eller svackor. Till sist blir det så mycket rester av bla fett i rören att det blir mer eller mindre stopp i rören...
Det kan ju vara bakfall på ledningen. Man får kolla med ett vattenpass.
Till detta finns möjligheten att fett från köket satt sig i ledningen. Mycket vanligt för att inte säga regel.
När du har med köksavlopp att göra så spolas det ner mer en bara vatten å när som det set ut på bilderna inte är lutning på rören så kan det samlas i grejer i rören där det är baklut eller svackor. Till sist blir det så mycket rester av bla fett i rören att det blir mer eller mindre stopp i rören...
Tydligen har det fungerat i flera år innan jag flyttade in, jag får stopp en gång i veckan ungefär
Om det där har fungerat i flera år så beror det på att ingen har använt det.. sen spelar det ingen roll för det är fortfarande värdens problem att lösa så du har fungerande avlopp
Fobin mot att såga i gjutjärn är utbredd. Men då har man inte testat tigersåg med rätt blad. Det är glädje det.
Rev ut mina gamla gjutjärnsrör förra helgen. Fick tag på 2st Lenox Diamond blad. Gick riktigt fint att kapa. Men det variera en del beroende på rörkvalite och hur mycket järn det är kvar i rören.