Byggahus.se
Det är klart att det går att koppla in en i efterhand om du är ute efter att behålla orginaltryckknappen (annars byter många mot trådlösa dito idag). Du behöver först ta reda på att kablarna från knappen leder in i luckan och att de är hela, sen behöver du en ringklocka typ denna:
https://www.kjell.com/se/produkter/.../dorrklockor/fast-montering/dorrklocka-p50112

Frågan är om den gamla ringklockan verkligen satt i luckan eller om det bara var kopplingar i luckan och själva klockan satt någon annanstans.

D Dublin skrev:
Frågan är om den gamla ringklockan verkligen satt i luckan eller om det bara var kopplingar i luckan och själva klockan satt någon annanstans.
Det har skrivits flera gånger så jag kanske blir tjatig men kolla hur det ser ut hos grannarna. Någon borde ha en fungerande dörrklocka.

• Gilla
Dublin
  • Laddar…
D Dublin skrev:
...sen om du vill gå "all in" på att återskapa det gamla hittade jag ett urval på ringklockor och knappar här:
[länk] :)
Toppen, tack!

A Albin_H skrev:
Kan det ha varit det här? Mailade gamla ägarna och det fungerade aldrig under deras tid (12 år). Inte mycket hembesök skulle jag tro :)

Vill helst rädda originaldetaljer - hur skulle jag kunna ordna med ringklocka om bild 2 stämmer överens med där ringklockan funnits tidigare. Kan man koppla in en i efterhand?
Det ska tydligen vara ett gammalt elskåp :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.