Upptäckte en dagvattenbrunn på tomten när jag grävde upp sten. Locket var sprucket i två delar och handtaget bortrostat. Gjöt en ny i en hemmasnickrad form av frigolit.
Firade in The "naked garden day" som gud skapade mej. Fast borde vi inte ha motsvarande dag för oss själva i Skandinavien när det blivit både varmare och insynsskyddat.
Annars funderar jag på vad jag ska göra med mina 15 nyinköpta Magnolier och lika många Azaleor. Börjar bli lite trångt min Japan inspirerade trädgård.
Här har det varit som bäst kanske 10 grader i helgen, så rätt långt från bekvämt i textilfritt läge. Jag håller på att förbereda för lite strategisk vegetation för senare i sommar däremot.
Grävt upp lite ogräs runt huset. Får nog jämna till gräsmattan också och så in lite nytt gräs, men det får bli en annan dag .
[bild]
Bra! Lika bra att göra det ordentligt när man ändå håller på. De där maskrosrötterna kan sitta djupt. Två gånger om året rekommenderar jag, så håller man ogräset borta.
Nopp. Jag bor på landet så här kom grannen med lastmaskinen och bara dumpade. Tror nästan han körde två gånger men som sagt, det får ligga kvar tills nästa år.