Som rubriken lyder. Kan jag dra två kopparrör för handdukstork från tvättstuga rätt in i badrummet där handdukstorken ska sitta. Väggen är 20 tjock betonghålsten. Tätskikt är ej påbörjat. Finns någon risk med detta ang kondens eller annat?
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 073 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 073 inlägg

Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 15 575 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 15 575 inlägg
Ja det kanske var lite för lättsamt att skriva så.
Förtydligande:
Rör som transporterar vatten för radiatorsystemet är inte den primära källan till ytlig kondens på rör. Den vinsten tar nakna kallvattenrör.

Förtydligande:
Rör som transporterar vatten för radiatorsystemet är inte den primära källan till ytlig kondens på rör. Den vinsten tar nakna kallvattenrör.
Ska man verkligen dra CU-rör i rör in i ett våtutrymme?
Är inte det främst om man måste dra de i våtson ett?
Man drar väl annars in de med något likande detta: https://www.hornbach.se/shop/Vaggbricka-TRIO-PERFEKTA-1-hal-12-15-Cu/10406601/artikel-detaljer.html
Är inte det främst om man måste dra de i våtson ett?
Man drar väl annars in de med något likande detta: https://www.hornbach.se/shop/Vaggbricka-TRIO-PERFEKTA-1-hal-12-15-Cu/10406601/artikel-detaljer.html
Så jag kan nu låta mina kopparrör helt vanliga kopparrör sitta utan att byta ut dom?
Dessa har jag satt ovanför badkar. Det är den enda avvikelsen jag tar i badrummet. Finns inte plats för torken på något annat vettigt sätt. CC måttet är brett eftersom tur och retur går genom varsitt ben på handdukstorken...
Skulle ni tycka denna avvikelsen är värd att ta?
Tack för bra svar.
Dessa har jag satt ovanför badkar. Det är den enda avvikelsen jag tar i badrummet. Finns inte plats för torken på något annat vettigt sätt. CC måttet är brett eftersom tur och retur går genom varsitt ben på handdukstorken...
Skulle ni tycka denna avvikelsen är värd att ta?
Tack för bra svar.
Ta en bild.
Ovanför badkar låter inte optimalt utan någon mer modern lösning...
Ovanför badkar låter inte optimalt utan någon mer modern lösning...
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 073 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 073 inlägg